Hlavní navigace

Google nečekaně zmírňuje plošný zákaz reklamy na kryptoměny

26. 9. 2018

Sdílet

Google zmírní plošný zákaz inzerce na kryptoměny ve svých reklamních systémech. Zákaz přitom začal platit teprve v červnu letošního roku.

Nová pravidla se netýkají ICO, zde zůstává vše beze změny, povolují ale nově inzerci pro regulované kryptoměnové směnárny a burzy, a to zatím pouze na dvou trzích (Japonsko a USA). Nová pravidla začnou platit v říjnu.

Zákaz reklamy na kryptoměny, ICO a související produkty Google představil 14. března, dva měsíce poté, co stejné rozhodnutí učinil také Facebook, a měsíc před tím, než zavedení podobných pravidel oznámil Twitter. Ve všech třech případech se mělo jednat o preventivní opatření chránící klienty před vysoce rizikovými finančními produkty. Stejně přísná pravidla ale byla kromě kryptoměn zavedena de facto už pouze pro dva finanční deriváty – CFD (contracts for difference) a binární opce.

Ústupek Googlu se nicméně zatím týká pouze USA a Japonska, zatímco aplikace zákazu proběhla plošně. Inzerenti navíc budou muset požádat Google nejprve o certifikaci, a to pro obě země jednotlivě.

Není také bez zajímavosti, že právě vláda USA pravděpodobně hrála v zákazu klíčovou roli. Jak si začátkem března všiml server Trustnodes, rozhodnutí nebylo úplně dobrovolné. Na Google a Facebook byl již delší dobu vyvíjen tlak ze strany americké FBI a kanadské Binary Options Task Force, aby daný typ reklamy zakázala – úřady to zdůvodňovaly ochranou amerického spotřebitele.

„Vyrojila se zde doslova exploze nejrůznějších ICO, nových tokenů a doslova šílených nabídek. Vidíte ICO, které sbírají obrovské sumy peněz, a přitom za nimi někdy vůbec nic není. Veřejnost je ale tak poblázněná, že navzdory tomu po nich doslova hází miliony. Binary Options Task Force a FBI proto vysvětlily Facebooku své obavy a že tento typ reklam dělá z lidí snadné oběti. Zároveň vedeme podobná jednání také se společností Google a doufáme, že je nakonec přimějeme učinit podobné opatření,“ řekl tehdy na dotaz redaktorů serveru předseda kanadské Binary Options Task Force, Jason Roy.

Mateřská společnost Alphabet, pod kterou Google spadá, v současnosti generuje z online reklamy přibližně 86 % veškerých příjmů. Ty za první pololetí činily více než 54 miliard dolarů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 9. 2018 10:12

    dsfdgfhg (neregistrovaný)

    Je naprosto racionální bránit nedostatečně prozíravým lidem v tom, aby se dostali do dluhové pasti.
    V okamžiku, kdy na tom někdo prošustruje i peníze, které nemá (což u lidí, kteří investují podle reklam na facebooku hrozí) s ním budeme mít všichni jenom náklady. Nevyplatí se mu pracovat, ale třeba jídlo mu stejně budeme muset platit, jinak si ho vezme sám.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).