Hlavní navigace

Google přidá do svého vyhledávače údaje, zda je nějaký snímek dílo AI

16. 5. 2023

Sdílet

Google hodlá během léta spustit upravené vyhledávání obrázků, které bude schopné rozpoznat, zda je snímek skutečnou fotografií, nebo jde o dílo umělé inteligence. Detekce má probíhat pomocí metadatových značek. Firma to uvedla na svém blogu s tím, že by novinka zatím byla k dispozici pouze uživatelům v USA.

Vylepšení ponese jméno „About this image“ a podle informací zveřejněných na blogu by Google umožnil uživatelům po nahrání konkrétního snímku do vyhledávače rychle zjistit, kdy byl tento obrázek Googlem poprvé indexován, kde se poprvé objevil na webu a na kterých stránkách byl od té doby publikován.

Na základě těchto údajů by bylo možné odhadnout, zda je snímek uměle vytvořený. Například pokud Google zjistí, že snímek byl poprvé publikován na důvěryhodných webech, jako je fotobanka Getty nebo agentur Reuters, je téměř jisté, že se jedná o skutečnou fotografii. Naopak, pokud byl snímek poprvé publikován na méně ověřeném webu, je pravděpodobné, že je podvržený.

Google také oznámil, že jeho vlastní nástroje generativní umělé inteligence budou ke každému obrázku přidávat metadata, která budou označovat, že se jedná o obrázek vytvořený umělou inteligencí, nikoli o fotografii. Google na blogu bez dalších detailů dodal, že by se k takovému označování měla postupně přidat i aplikace Midjourney nebo fotobanka Shutterstock.

FOTOGALERIE: Zkusili jsme, co se stane, když Midjourney požádáte o obrázky ve stylu známých fotografů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 5. 2023 9:52

    jinejmuf

    Tohle je strašně špatně. Stačí upravit metadata a najednou bude snímek "originál". Nebo naopak použít reálný snímek, zeditovat ho, ale uložit s původními metadaty. A otázka důvěryhodnosti snímku se alibisticky přenáší na fotobanky, které ale autenticitu snímku kontrolovat vůbec nemusí... Tohle je ta nejhorší možná varianta používání předsudků a alibistického chování. Nicméně typický způsob, jak Google řeší své technologie.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).