Hlavní navigace

Googlu se nelíbí Digital Services Act, spouští proti politice EU protikampaň

Sdílet

Karel Wolf 29. 10. 2020

Google spustil 60 denní strategii, která má za cíl zvrátit připravenou evropskou legislativu s označením Akt o digitálních službách (Digital Services Act). V minulosti se firma podobným způsobem snažila zvrátit reformu autorského práva na internetu. Nyní doufá, že se jí podaří pro své cíle získat významné spojence. S odvoláním na uniklé interní dokumenty Googlu o tom informuje agentura Reuters a deník Financial Times.

Kampaň je zacílena zejména proti hlavním propagátorům DSA v čele s francouzským eurokomisařem Thierry Bretonem a několik dalšími představiteli Evropské komise. Na Evropany chce Google zapůsobit například ekonomicky a to tím, že se pokusí vyvrátit argument, že nová regulace nebude občany EU nic stát. Další argumentace se nejspíš ponese v duchu svobodného přístupu k informacím na internetu.

Nová směrnice, která řeší bezpečnost na internetu, podmínky pro podnikání v digitální ekonomice, odpovědnost za uživatelský obsah nebo nová pravidla pro velké online platformy a ochranu před možným zneužíváním tržní dominance, vzbudila silnou nevoli a aktivní proti lobbing ze strany amerických internetových firem, ale také některých velkých evropských internetových hráčů. Právě na tyto subjekty Google podle uniklých dokumentů spoléhá, na svou stranu by tak chtěl získat například polské Allegro, německé Trivago nebo třeba Zalando.

Nová regulace má být publikována 2. prosince, následně ji čeká obvyklé schvalovací kolečko a transpozice do právních systémů jednotlivých zemí.

Našli jste v článku chybu?