![Google - reklama - zadavatelé](https://i.iinfo.cz/images/33/google-reklama-zadavatele-1.jpg)
Google představil několik novinek, které se týkají informací o tom, jaké reklamy jeho reklamní systém uživatelům na webu zobrazuje. K nástroji „Proč tyto reklamy?“, který zobrazuje informace o obecných důvodech, proč se uživateli konkrétní reklama zobrazila, přidá novou funkci „O této reklamě“. Ta má zobrazovat informace o ověřeném zadavateli reklamy.
Google původně ověřování zadavatelů zavedl v roce 2018 pro zadavatele politické reklamy. Letos na jaře ověřování rozšířil na všechny firmy kupující reklamní prostor. Musí tak Googlu dodat listinné důkazy o tom, že existují a v které zemi působí.
Nová funkce má začít fungovat během několika měsíců, zatím u displejové reklamy nakoupené přes Google Ads nebo platformu Display & Video 360. Na další reklamy se má rozšířit v příštím roce.
Okno s informacemi „Proč tyto reklamy?“ si uživatel může zobrazit kliknutím na ikonku šipky v pravém horním rohu banneru nebo u reklamního odkazu ve výsledcích vyhledávání.
Po rozkliknutí se objeví obecné informace, proč se právě tato reklama uživateli zobrazuje a další možnosti nastavení reklam.
Pro zobrazení informací o zadavateli reklamy Google představil také rozšíření pro prohlížeč Chrome. Jmenuje se Ads Transparency Spotlight a umožňuje zobrazení informací o tom, jaké společnosti se na konkrétní stránce podílejí na zobrazování reklam a další informace. Rozšíření zatím funguje v omezené alfa verzi.
Google také potvrdil svůj záměr zrušit v Chromu podporu cookies třetích stran.