Google zakázal prodejce vstupenek Viagogo v placených výsledcích vyhledávání

18. 7. 2019

Sdílet

Google
Google

Google zakázal britskému přeprodejci vstupenek Viagogo inzerovat na své platformě, zmizí tak z placených výsledků vyhledávání, podnětem bylo velké množství uživatelských stížností, zejména za nesmyslně vysoké ceny a sankce při odstupu od koupě.

Googlu se pravděpodobně k tomuto kroku odhodlal pod tlakem britského fotbalového svazu a antimonopolního úřadu CMA, který firmu Viagogo zažaloval kvůli porušení zákona na ochranu spotřebitelů. V roce 2018 obdržel Google otevřený dopis, který žádal, aby pokud možno ukončil s Viagogo inzertní spolupráci a přestal umisťovat jeho reklamu na vrchol seznamu výsledků vyhledávání. Hlavním důvodem měl být prodej neplatných vstupenek na sportovní, hudební a divadelní akce. Díky skvělé optimalizaci vycházely výsledky při hledání lístků na prvních pozicích a napálily tak velké množství lidí. Pod dopisem je podepsán právě zmiňovaný fotbalový svaz, několik britských poslanců a UK Music, britská obdoba našeho Ochranného svazu autorského.

Viagogo, měla v minulosti problémy i v České republice, Česká obchodní inspekce vydala v listopadu 2018 varování spotřebitelům před portálem Viagogo.com, protože došla k závěru, že se portál dopouští nekalých obchodních praktik. ČOI tehdy obdržela 40 stížností na server kvůli navyšování ceny vstupného během objednávky, nemožnosti stornovat transakci a dokonce i prodeje neplatných vstupenek. Inspektoři z regionálního inspektorátu pro Královéhradecký a Pardubický kraj proto provedli na serveru kontrolní nákup, který prokázal použití nekalé obchodní praktiky a inspekce udělila serveru pokutu 60 000 Kč.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).