Hlavní navigace

Heureka dokončila svoje oddělení od Mall Group

1. 10. 2019

Sdílet

heureka

Dnešním dnem oficiálně skončil „prodejní proces“, v praxi ale spíš jen prosté vyčlenění, cenového srovnávače a nákupního rádce Heureka.cz a jeho osmi zahraničních dceřinek ze skupiny Mall Group, Heureka o tom informuje partnery ve zprávě o fůzi.

Tímto krokem se Heureka formálně oddělila ze struktury ztrátové MALL Group a vznikla nová obchodní entita nesoucí název Heureka Group a.s.. Nově založená akciová společnost k 1. říjnu fúzovala se společností Heureka Shopping s.r.o., v praxi to znamená, že přebrala veškeré její závazky a bude zaštiťovat dosavadní aktivity na všech devíti evropských trzích, kde cenový srovnávač působí.

Co se transformací na novou akciovku naopak nemění, je skladba akcionářů Heuréky a poměr jejich podílů, všichni tři dosavadní majitelé se totiž nakonec rozhodli si své podíly neprodat. Současné rozdělení podílů v nákupním rádci bude vypadat následovně: 40 % EC Investments (Daniel Křetínský a Patrik Tkáč), 40 % PPF (Petr Kellner) a 20 % drží Rockaway Jakuba Havrlanta. Jde tedy o stejné podíly, jaké měly všechny tři skupiny i v původním konglomerátu a lze předpokládat, že stejné podíly zůstávají i v Mall Group.

Původní konglomerát vznikl v roce 2016, kdy Rockaway koupila tehdy druhý největší český eshop (Mall.cz) a Heureku za 5,4 miliardy korun.Spojení cenového srovnávače s Mall Group budilo od počátku rozpaky, z Heureky odešla například Alza.cz, která se obávala, že její údaje může Mall Group využít v konkurenčním boji. Posvěcení transakce také téměř rok řešil antimonopolním úřad.

Podívejte se na videorozhovor s Tomášem Bravermanem z Heureky z letošního ledna:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).