Hlavní navigace

Hotel.cz kupují Maďaři, rozšiřují služby pro rezervace hotelů po Evropě

Sdílet

Jan Sedlák

Původem liberecká internetová služba Hotel.cz zaměřená na online rezervace ubytování má od července majitele z Maďarska. Firmu koupil portál Szallas.hu, který postupně expanduje do zahraničí a posiluje v Chorvatsku, Polsku a Rumunsku. Maďaři vedle Hotel.cz získávají také weby Spa.cz, Hotely.cz, Penizion.cz a Konfi.cz, které pod Hotel.cz spadají.

Szallas v českém protějšku koupil menšinový podíl a zbytek byl vyměněn za nově vydané akcie maďarské společnosti. Šest spoluvlastníku Hotel.cz tak nyní drží menšinový podíl v rámci nového majitele.

České osazenstvo v Hotelu zůstává a má pracovat v rámci nadnárodní skupiny. Cílem je udržet růst o 30 procent ročně. Szallas má nyní 275 zaměstnanců a působí v šesti středo a východoevropských zemích.

Hotel.cz má za sebou poměrně divoké změny majitelů. Funguje od roku 2004, v letech 2008 až 2010 jí vlastnil Miton, následně ho získalo Allegro. V roce 2014 pak byly všechny akcie koupeny podnikem Online Holding.

Hotel.cz v roce 2018 vykázal obrat ve výši necelých 240 milionů korun, meziročně narostl o 40 milionů.

„Dále se zvyšuje podíl placeného vyhledávání, ve snaze vyhledávačů zvyšovat monetizaci reklamy. Přibývá placených reklamních pozic ve všech vertikálách a jedinou reakcí na tento trend je se maximálně možně zaměřit na optimalizace reklamních systému tak, aby byly ziskové a současně snižovat ostatní související procesní náklady. V případě naší společnosti se jedná primárně o optimalizaci PPC kampaní největších systému Google Ads a Seznam Sklik pomocí automatických algoritmů a snižování nákladů souvisejících s procesem vyřízení objednávek ubytování přepínáním ubytovacích zařízení do „online“ režimu, kde může rezervace proběhnout bez zásahu dalších osob a tudíž bez sekundárních nákladů. Zásadním kanálem je i přímá návštěvnost, která reflektuje povědomí o značce, jsme si vědomi, že se na konkrétních produktech bez intenzivního budování značky neobejdeme. Související nemalé náklady by měly být vykompenzovány zajištěním stabilní budoucnosti a prosperity naší společnosti,“ uvádí předseda představenstva Hotelu Pavel Kotas v poslední výroční zprávě.

Maďary je možné v českém technologickém prostředí vidět i jinde. Skupina kolem benzinek MOL a státního maďarského fondu má na investice připraveny miliardy, přičemž prvních 150 milionů už obdrželi pražští Neuron Soundware.

Našli jste v článku chybu?