Sportovní program České televize i přes probíhající Mistrovství světa ve fotbale přichází o diváky. Během prvního týdne šampionátu klesl celodenní podíl digitálního kanálu ČT 4 Sport na 0,06 procenta (u diváků starších patnácti let). To je nejnižší hodnota od začátku měření v květnu letošního roku. V hlavním vysílacím čase byl tento podíl ještě nižší: 0,04 procenta. Diváky tak nepřilákaly záznamy fotbalových zápasů, které běží na živo na programu ČT 2.
Týden před šampionátem měl ČT 4 Sport celodenní podíl na trhu na úrovni 0,08 procenta, předtím se pohyboval nad jednou desetinou procentního bodu. Oproti tomu zpravodajský kanál ČT 24 si od parlamentních voleb polepšil. V týdnu od 12. do 19. června zdvojnásobil průměrný podíl na trhu na 0,24 procentního bodu. Raketový nárůst zaznamenal program ČT 2: podílem 19,09 procentních bodů předčil nejen kanál ČT 1, ale také televizi Prima. V hlavním vysílacím čase se u cílové skupiny mužů starších patnácti let dokonce dotáhl na Novu.