Hlavní navigace

Jaké služby nabízí HbbTV 1.5, a přitom nejsou využívány?

14. 3. 2018

Sdílet

HbbTV, ilustračka Autor: Mautilus

Často se hovoří o možnostech standardu HbbTV 2.0, někteří insideři ale upozorňují, že zatím dostatečně nevyužíváme ani současnou nabídku formátu 1.5. Je mnoho služeb, které by bylo možné nabízet a technologicky není problém je připravit. Nicméně vždy je potřeba novou službu vnímat v kontextu daného trhu, Česká Republika je malý trh s cca 4 500 000 domácnostmi a penetrací HbbTV kolem osmi procent, a proto ne každá služba, kterou je možné připravit, dává ekonomický smysl, upozorňuje Luboš Lněnička, obchodní ředitel společnosti Mautilus, který sestavil i následující přehled.

  • V HbbTV archívech nenalezneme žádné zajímavé zahraniční filmy a seriály, a zejména zde zcela chybí sportovní obsah. Přitom potřebné technologie – DRM ochrana, adaptivní streamování a možnosti bezpečné platby – existují.
  • Vyjma synchronizace zobrazení HbbTV reklam není HbbTV využito k žádné interaktivitě a synchronizaci s vysílaným obsahem. Uvedu několik příkladů:
    – Dodatečné informace o právě vysílaném filmu, seriálu – herci, trailery apod.
    – Možnost označení vysílaného pořadu k pozdějšímu přehrání v archívu
    – Doporučení obsahu na základě sledovaného vysílaného pořadu nebo přechod na další díly seriálu v archívu
    – Rychlý přehled o tom, co se vysílá na ostatní televizních kanálech
    – Hlasování v průběhu diskuzních pořadů, tipování výsledků, kvízy apod. – těch možnosti je hrozně moc.
  • Také se u nás nevyskytují aplikace distribuované jen prostřednictvím DVB vysílání, tj. takové, které ke svému spuštění nepotřebují internet. V minulosti jsme je alespoň omezeně využívali v multiplexu 4 společnosti Digital Broadcasting.

Možnostem formátu HbbTV 2.0 se bude věnovat i dubnová konference TV CON 2018

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).