Mikýř otestoval, jak influenceři zareagují na pozvánku na placený výlet do Číny

19. 5. 2025

Sdílet

Martin Mikyska (Mikýř), vítěz reality show Survivor 2024 Autor: TV Nova
Martin Mikyska (Mikýř), vítěz reality show Survivor 2024

Ani loňský případ kritizované sponzorované cesty českého influencera Jana Michálka do Číny nezabránil několika dalším tvůrcům obsahu pro sociální sítě v projevení zájmu o podobnou placenou cestu. Odolnost influencerů vůči čínské propagandě otestoval ve svém online pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem Martin „Mikýř“ Mikyska.

Jménem fiktivní firmy rozeslal čtyřicítce tvůrců nabídku plně hrazené cesty po čínských památkách, při které je měl natáčet čínský televizní štáb. Podmínkou bylo, že nebudou o tamním režimu mluvit kriticky.

Zájem projevilo sedm influencerů a jejich schůzky se zástupcem údajné agentury Mikyska se svým stábem natáčel skrytými kamerami. Někteří ze z tvůrců na místě podepsali rámcové smlouvy o tom, že mají o cestu zájem.

Součástí schůzky byla i zkouška možných reakcí influencerů na možné zážitky v Číně. Měli předvést údiv nad klidem na náměstí Nebeského klidu, obdivný pohled na sochu Mao Ce-tunga, reakci na sex dvou pand nebo nadšení nad volebním vítězstvím čínské komunistické strany v Číně.

Celý pořad je ke zhlédnutí na YouTube:

Zdroj: Youtube.com
Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Zaměřuje se na telekomunikace, umělou inteligenci i na média. Najdete ho na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).