Hlavní navigace

O Peprnetu už ale opravdu "naposledy"

28. 11. 2006
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Sporný příjemce dotace na podporu rozvoje vysokorychlostního Internetu, projekt bulvárního magazínu Peprnet.cz, získal anticenu v anketě Křišťálová Lupa 2006. Je otázkou, zda tento projekt, který od chvíle, kdy byly zveřejněny výsledky dotačního řízení, vyvolává vášně a proti kterému se ve vzácné shodě postavila většina internetové veřejnosti, měl toto ocenění získat. Proč?
Jan Kuneš - karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

I negativní reklama je totiž reklamou a nemůže být pochyb o tom, že mnoho čtenářů, kteří si zde na Lupě nebo v jiných médiích o anticeně pro Peprnet přečtou, se na něj půjdou podívat. Z mnoha z nich se mohou rekrutovat pravidelní návštěvníci tohoto webu. Ne nutně proto, že by je zaujal, ale třeba čistě z toho důvodu, aby viděli, jak se v čase vyvíjí. Počet takových návštěvníků nemusí být vysoký, ale může stačit k tomu, aby projekt splnil jedno z kritérií, které musí splnit, aby jeho autoři nemuseli vracet část nebo celou dotaci.

Tímto kritériem je návštěvnost, které projekt musí dosáhnout do konce tohoto roku. Když v září na úvodní stránce místo obsahu svítilo prosté logo Peprnetu, mnozí si již mysleli, že Slávek Boura a spol. budou muset část dotace vracet. Nyní, na sklonku listopadu, je vše jinak. Peprnet běží na plné obrátky (nebo minimálně běží) a generuje návštěvnost. Pomalu se tak začalo ukrajovat z koláče 300.000 návštěv, které projekt musí zaznamenat, aby jeho autoři nemuseli dotaci vracet. V této situaci každá zmínka pomáhá.

Že projekt kritérium návštěvnosti splní, je už nyní více než zřejmé. Jedním z hlavních problémů je totiž skutečnost, že není přesně definováno, jakých tři sta tisíc návštěv Peprnet musí dosáhnout. Jde snad o prosté shlédnutí stránek? Nebo unikátní návštěvníky? Podle jaké metodiky je jejich měření prováděno? Těžko říct, respektive na tyto otázky ani odpovědět nelze. V dokumentaci k projektu žádná přesná metodika totiž definována není. Dá se tak předpokládat, že na konci roku autoři sečtou řádky v logu, a pokud jich bude víc než zmíněný počet, mají vyhráno.

Tip do článku - EBF spíkři 1

Stín tu padá na hlavy členů broadbandového fóra, kteří tak laxní definici dosažené návštěvnosti Peprnetu dovolili (hodnotící kritéria si stanovovali autoři každého projektu sami). U členů tohoto orgánu by alespoň základní povědomí o možnostech a způsobech měření internetové návštěvnosti bylo očekávatelné.


Poznámka redakce: ačkoliv se s Janem Kunešem shodujeme na účelnosti minimální propagace tohoto projektu, z objektivních důvodů budeme muset celé kauze věnovat ještě jistou pozornost. Děkujeme za pochopení.

Autor článku

Autor působil v letech 2003 až 2006 jako šéfredaktor internetového magazínu Živě.cz. V současné době se v autorské rovině pohybuje externě jako autor článků pro několik počítačových magazínů.