Hlavní navigace

Mozilla stáhla reklamy z Facebooku, žádá větší omezení práv aplikací na data uživatelů

David Slížek

Tlak na Facebook sílí a do zástupu firem, které se ozvaly proti sdílení dat jeho uživatelů, se zařadila také Mozilla Foundation. Na svém blogu začátkem týdne nejprve vyzvala k podepsání petice, která požaduje, aby Facebook zpřísnil výchozí oprávnění aplikací třetích stran, které jim dává přístup k některým datům o uživatelích.

Následoval další krok: Mozilla dočasně stáhla z Facebooku své reklamy. Výchozí oprávnění aplikací podle ní totiž stále umožňuje aplikacím získávat o uživatelích příliš mnoho údajů. Facebook v nápovědě vypočítává, k jakým informacím se tvůrci aplikací mohou dostat:

Když stáhnete nebo použijete externí služby, mohou tyto služby získat přístup k vašemu veřejnému profilu, který zahrnuje vaše uživatelské jméno nebo ID uživatele, vaše věkové rozmezí, zemi a jazyk, seznam vašich přátel, ale i veškeré informace, které s nimi sdílíte.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg oznámil, že jeho firma po skandálu s Cambridge Analytica zpřísní přístup k datům.

Našli jste v článku chybu?