Hlavní navigace

Nemystifikujte o sledovanosti, vyzývá ředitel Novy

1. 4. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
1. 4. 2009

Generální ředitel televize Nova Petr Dvořák včera vyzval české novináře, aby hodnotili výsledky sledovanosti v určitém kontextu. Český trh je světová rarita, a nelze očekávat, že některý vysílatel v budoucnu dosáhne podobné podíly na sledovanosti jako měla kdysi Nova.

Doba, kde jsme měly 50 procent diváků, to byla světová rarita. Od našich dalších kanálů to nečekejte,“ řekl Dvořák na včerejším Kulatém stolu serveru Digizone.cz. Podle jeho slov si diváci i novináři musejí zvyknout na to, že podíly na sledovanosti ve výší 40 a 50 procent nebudou v budoucnu reálné. Reagoval tak na otázku šéfredaktora Digizone.cz a moderátora diskuze Jana Potůčka, který se ptal, zda se provoz kanálu Nova Cinema vyplatí i při relativně nízké sledovanosti, která v současnosti dosahuje jednotky procent.

Nova Cinema má dnes přes dvě procenta sledovanosti v cílové skupině 15–54. Kdybychom měli celoplošné pokrytí, zřejmě by nás sledovalo kolem 5 procent. Myslím, že když se dostaneme těsně na úroveň 10 procent, share, bude to hodně dobrý výsledek,“ uvedl Dvořák. Podle něj musí novináři přestat s mystifikací, když referují o těchto hodnotách jako o neúspěchu. „Český trh je světová rarita, kde jedna televize měla i 50 procent. To už se nebude opakovat. Jinde by i 10 procent bylo dost. RTL má v Německu 15–17 procent sledovanosti a patří mezi nejúspěšnější. Prosím informujte o sledovanosti v příslušném kontextu,“ dodal s tím, že se to týká všech novinářů.

Tipy C

Jan Potůček následně oponoval, že to byla právě Nova, která na českém trhu vytvořila dnešní vnímání hodnot sledovanosti. Ještě v nedávné minulosti by pořad, který sledovalo méně než 30 procent diváků u televize, neměl šanci. S rozvojem konkurence se ale hranice mezi úspěchem a neúspěchem výrazně posouvají.

Generální ředitel TV Prima Marek Singer připomněl, že sledovanost je sice důležitá, ale není pro provoz televize nejzásadnější. „Je tady nebezpečný předpoklad, že 10% sledovanost znamená stejné procenta z reklamního trhu. To neznamená. Jednotky procent jsou naprosto v pořádku, jde o to, jestli k tomu budou i jednotky procent z příjmu na reklamním trhu.“ Nicméně se šéfové obou komerčních televizí shodli, že se provoz dalších kanálů vyplatí. „Kdyby se to nevyplatilo, nedělali bychom to,“ zaznělo v sále.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).