![Netflix, kanceláře v Amsterdamu](https://i.iinfo.cz/images/517/netflix-kancelare-v-amsterdamu.jpg)
Kanadští uživatelé, kteří si nově zřídí účet na Netflixu, si už nemohou zvolit nejlevnější tarif bez reklam. Na výběr mají tarif Standard s reklamami, Standard bez reklam nebo Premium.
Nejnižší nabídka tedy nyní stojí 5,99 kanadských dolarů měsíčně (zhruba 98 Kč). Umožňuje sledovat pořady ve Full HD a k dispozici je až na výjimky celý katalog seriálů a filmů. Pořady ale nelze stahovat a sledovat offline. Uživatel v průměru uvidí čtyři minuty reklamních spotů za hodinu. Souběžně je možné aplikaci spustit maximálně na dvou zařízeních.
Varianta Standard neobsahuje reklamy a její cena je 16,49 kanadských dolarů měsíčně (270 Kč). Katalog nemá žádná omezení, pořady je možné stahovat k pozdějšímu sledování. Maximální rozlišení je Full HD, souběžné sledování je povoleno pro dvě zařízení. V této variantě také uživatel může za příplatek přidat do účtu dalšího diváka mimo vlastní domácnost, který bude mít své přihlašovací údaje.
Nejdražší měsíční nabídka Premium podporuje souběžné sledování až na čtyřech zařízeních a pořady je možné stáhnout až na šest registrovaných zařízení. Tato nabídka stojí 20,99 kanadských dolarů za měsíc (343 Kč). Maximální rozlišení je Ultra HD, aktivní je rovněž prostorový zvuk. Do účtu je možné za příplatek přidat až dva další extra členy mimo domácnost.
Přidání extra člena je u variant Standard a Premium zpoplatněno částkou 7,99 kanadských dolarů (130 Kč) za každého přidaného uživatele.
„Základní tarif již není k dispozici pro nové členy ani členy, kteří v minulosti zrušili svůj účet a teď si ho znovu aktivují. Pokud v současné době využíváte základní tarif, můžete u něj zůstat, dokud nezměníte tarif nebo nezrušíte svůj účet,“ informoval Netflix své kanadské uživatele.
Kanadská média s odvoláním na firemní stanovisko dodávají, že brzy o základní tarif přijdou i stávající předplatitelé. Jeho cena byla 9,99 kanadských dolarů. A magazín TechCrunch si všiml, že v USA už není základní varianta bez reklam vidět při registraci na první pohled, zájemci si musí rozbalit kompletní ceník. Je tedy pravděpodobné, že ke stejnému kroku jako v Kanadě přistoupí Netflix také ve Spojených státech amerických.
Minulý měsíc se firma pochlubila, že paušál s reklamou si celosvětově předplácí více než pět milionů uživatelů. Zatím je ale dostupný jen ve vybraných státech.