Hlavní navigace

Od září se na obrazovky vrací UčíTelka, pomůže s návratem do školních tříd

27. 8. 2020

Sdílet

UčíTelka Autor: Česká televize

Česká televize se rozhodla obnovit vzdělávací pásmo UčíTelka, s nímž slavila úspěchy při jarní epidemii koronaviru. Vysílat se bude od 1. září, vždy od pondělí do čtvrtka na ČT2. Oproti jarnímu cyklu však podzimní vysílání začne až ve 13 hodin. Každý den bude věnován jednomu předmětu se zaměřením na žáky prvního stupně základních škol.

„Stále nevíme, jak podzim na školách proběhne a zda na všech školách bude výuka v podobě, jak ji známe. Proto chceme být pro děti a rodiče připraveni a poskytnout jim případně něco navíc. Diváci si to mohou představit jako takové odpolední doučování. Bude to možnost zopakovat si látku napříč předměty. Zároveň tím ale chceme jasně sdělit, že jsme připraveni v případě, kdyby bylo potřeba vrátit se k původnímu formátu distanční výuky,“ řekl vedoucí projektu UčíTelka Luboš Rosí.

UčíTelka dětem nabídne aktivity rozšiřující jejich znalosti pomocí úkolů a her, které mohou samostatně realizovat v domácím prostředí. Půjde především o podporu náročnější látky. 

„Každý den bude mít svůj pevný rozvrh trvající s krátkou přestávkou 45 minut. Pondělí bude věnováno českému jazyku, úterý matematice, středa člověku a jeho světu a čtvrtek angličtině. Lekce na sebe budou tematicky navazovat. Pětiminutové přestávky obstará host z různých oblastí, jako jsou hudební výchova, tělesná výchova, přírodověda apod.,“ informovala mluvčí České televize Karolína Blinková.

Novým formátem bude magazín UčíTelka – kabinet, primárně pro rodiče a učitele. Ten bude každou neděli od 6. září v 9.00 po skončení Studia Kamarád. Témata budou spojena se vzděláváním – metodami výuky, přípravou na přijímačky, opakováním látky i chytrými hrami. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).