![Zásilkovna](https://i.iinfo.cz/images/642/zasilkovna-1.jpg)
Skupina Packeta, majitel Zásilkovny, přepravila loni 40,5 milionu zásilek, což je o 114 % více než v roce 2019. Obrat celé skupiny se v uplynulém roce zdvojnásobil na 2,5 miliardy korun. Letos chce skupina navýšit počet odběrných míst a Z-BOXů, a chce opět zdvojnásobit svůj obrat.
Hodnota zásilek přepravených Packetou dosáhla loni skoro 49 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 71 % a maloobchodním partnerům zapojených do sítě výdejních míst vyplatila na provizích 200 milionů korun. Nepříliš úspěšně ale dopadla spolupráce Zásilkovny s Českou poštou, kterou soukromý dopravce pro údajnou nespokojenost s kvalitou a cenou ukončil.
„Rok 2020 byl nejtěžším rokem v desetileté historii Zásilkovny. Od loňského jara a následně až do konce roku jsme v souvislosti s pandemií koronaviru nepřetržitě čelili velmi nestabilní situaci. V březnu nám ze dne na den v důsledku uzavřených výdejních míst propadly tržby o 50 procent. Na druhé straně nám dopady pandemie, stejně jako celému sektoru e-commerce, pomohly v tom, že lidé více využívali nakupování zboží na internetu,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a výkonná ředitelka skupiny Packeta.
Vedle růst obratu na 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek Packeta plánuje i rozšířit síť odběrných míst. Loni měla skupina 5 843 odběrných míst, z toho 4 022 v Česku, letos chce počet zvýšit celkově na 9 000, z toho 5 000 v Česku.
Množství automatických výdejních Z-BOXů chce skupina dokonce výrazně navýšit ze stávajících 102 (z toho 5 na Slovensku) na počty „v řádu tisíců kusů.“ Kromě Česka a Slovenska se Z-BOXy nově objeví i v dalších zemích střední Evropy. „V letošním roce chceme pokračovat v dalším výrazném růstu, posilovat na zahraničních trzích a postupně naplňovat naši vizi být globální platformou pro e-commerce,“ vysvětluje Kijonková.
Packeta loni otevřela 10 nových dep a celkem jich má jich 27, z toho 14 v Česku. Balíčky skupina rozváží 350 dodávkami a 110 kamiony. V uplynulém roce rostl také zájem o službu Mezi námi prostředkující přepravu mezi fyzickými osobami, kdy firma takto přepravila přes 3 miliony zásilek a mobilní aplikaci si stáhl milion lidí.