Hlavní navigace

Pilulka měla loni tržby 2,4 miliardy Kč, expanzi do Maďarska kvůli epidemii odkládá

Sdílet

Karel Wolf 10. 6. 2020

Skupina Pilulka, která působí kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku letos plánovala vstup na maďarský trh, kde se chce prezentovat pod značkou Pilulka.hu. Plán ale dočasně přerušila pandemie, zdroje firma potřebovala jinde.

„Vstup do Maďarska jsme kvůli pandemii odložili. Kapacity jsme narychlo využili k urychlení startu některých služeb na stávajících trzích, jako je erecept.cz, spuštění brand store pro známé značky anebo jako přípravu marketplace pro dodavatele,“ komentuje Michal Hanáček, COO Pilulky.

Skupina také v tiskové zprávě zveřejnila hospodářské výsledky za loňský rok. V roce 2019 vygenerovala obrat 2,4 miliardy korun a meziročně tak vyrostla o 20 procent. Rostla především online divize, tržby kamenných lékáren naopak stagnovaly. Letos firma zatím míří k tržbám okolo tří miliard korun. 

„V roce 2019 dosáhly celkové tržby Pilulky 2,4 mld. korun bez DPH. Nejrychleji rostoucím trhem pro nás bylo Rumunsko, a to v řádu vyšších stovek procent. Naopak v České republice začínáme být velmi zajímavě profitabilní i při zachování rychlého růstu. V letošním roce cílíme v Česku k provoznímu zisku 45 milionů korun a potvrzují se naše předpoklady, že od určité velikosti na trhu roste profitabilita. Online prodeje nám loni stouply o 48 procent, a i díky covidu očekáváme obdobný růst i letos. Celý růst je organický a není dán jednorázovými akvizicemi,“ prohlásil Martin Kasa, spolumajitel Pilulky. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.