Hlavní navigace

Pokuta od vysílací rady je snaha o cenzuru, tvrdí Soukup

Sdílet

Filip Rožánek

Generální ředitel televize Barrandov Jaromír Soukup nesouhlasí s pokutou 400 tisíc korun, kterou stanice dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podle vysílací rady nebyla dodržena objektivita a vyváženost v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa odvysílaném loni v září.

Barrandov se proti pokutě bude bránit právními kroky. Rozhodnutí úřadu podle paragrafů vysílacího zákona hodnotí jako „typický projev cenzury a tendenčního pojetí zpravodajství v českém mediálním prostředí“. V tiskové zprávě dále zdůrazňuje, že se tématu rozebíranému v pokutovaném pořadu bude znovu věnovat na podzim.

K hlavní připomínce RRTV, že firmy kritizované v pořadu nedostaly žádný prostor k vyjádření, Jaromír Soukup uvedl: „Když v televizi mluvím o nakládání s veřejnými prostředky, což dotace jsou, nepotřebuji pro to žádné vyjádření příjemce. Veškeré podklady totiž čerpáme z databází, které kontroluje a vytváří státní instituce, takže žádná další potvrzení nejsou potřeba.“

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?