![Teleshopping v podobě interaktivní hry](https://i.iinfo.cz/images/565/teleshopping-v-podobe-interaktivni-hry-1.jpg)
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání potrestala kyperskou firmu Telemedia Interactv, která na různých stanicích zajišťuje teleshoppingové bloky. Za jeden z nich pod názvem „Zavolej a vyhraj“ jí na svém aktuálním zasedání udělila pokutu ve výši 250 tisíc korun. Interaktivní hra, odvysílaná na Joj Family loni 16. dubna, podle úřadu klamala diváky.
Moderátorka lákala lidi, aby volali do studia. „Za osm tisíc korun vy mě tady necháváte čekat? Přitom vím, že tady můžete být opravdu velmi rychle, protože máme zaplé rychlé přepojování, takže opravdu ten, kdo zvedne telefon, tak ho náš systém okamžitě zaznamená a voláme hned zpátky,“ tvrdila doslova.
Ve skutečnosti se ale žádné rychlé přepojování nekonalo. Podle pravidel hry na rychlosti vůbec nezáleželo. Diváci po zavolání obdrželi šest tipů na čísla do loterie a hovor skončil. Následně byl na konci kola náhodně vybrán do hry jeden z diváků matematickým algoritmem.
„Nátlak moderátorky a uvedení nepravdy o tzv. rychlém přepojování mohlo ovlivnit rozhodnutí diváků a dovést je ke koupi služby, k níž by za jiných okolností nepřistoupili,“ rozhodla rada. Tvrzení vyhodnotila jako klamavou obchodní praktiku.
Holding Telemedia je největší dodavatel teleshoppingových pořadů na světě. Jeho studia jsou v Budapešti, kde jich má celkem dvanáct. Vysílá z nich interaktivní hry, věštecké linky i nabídky klenotů. Různé pokuty dostává od české vysílací rady opakovaně. I aktuální pokutu může napadnout u soudu.