Hlavní navigace

Rychlé přepojení v teleshoppingu je jenom lež. Firma má zaplatit čtvrt milionu

14. 3. 2019

Sdílet

Teleshopping v podobě interaktivní hry Autor: Repro YouTube

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání potrestala kyperskou firmu Telemedia Interactv, která na různých stanicích zajišťuje teleshoppingové bloky. Za jeden z nich pod názvem „Zavolej a vyhraj“ jí na svém aktuálním zasedání udělila pokutu ve výši 250 tisíc korun. Interaktivní hra, odvysílaná na Joj Family loni 16. dubna, podle úřadu klamala diváky.

Moderátorka lákala lidi, aby volali do studia. „Za osm tisíc korun vy mě tady necháváte čekat? Přitom vím, že tady můžete být opravdu velmi rychle, protože máme zaplé rychlé přepojování, takže opravdu ten, kdo zvedne telefon, tak ho náš systém okamžitě zaznamená a voláme hned zpátky,“ tvrdila doslova.

Ve skutečnosti se ale žádné rychlé přepojování nekonalo. Podle pravidel hry na rychlosti vůbec nezáleželo. Diváci po zavolání obdrželi šest tipů na čísla do loterie a hovor skončil. Následně byl na konci kola náhodně vybrán do hry jeden z diváků matematickým algoritmem.

„Nátlak moderátorky a uvedení nepravdy o tzv. rychlém přepojování mohlo ovlivnit rozhodnutí diváků a dovést je ke koupi služby, k níž by za jiných okolností nepřistoupili,“ rozhodla rada. Tvrzení vyhodnotila jako klamavou obchodní praktiku.

Holding Telemedia je největší dodavatel teleshoppingových pořadů na světě. Jeho studia jsou v Budapešti, kde jich má celkem dvanáct. Vysílá z nich interaktivní hry, věštecké linky i nabídky klenotů. Různé pokuty dostává od české vysílací rady opakovaně. I aktuální pokutu může napadnout u soudu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2019 15:37

    VITEK2442

    Telemedia nejenže má 12 studií v Budapešti, ona tam má i sídlo. Ta kyperská adresa je jen virtuální. A naše tv stanice "perou špinavé peníze" z pochybného zdroje a zjevně jim to nevadí.Prachy nesmrdí.

  • 15. 3. 2019 12:38

    KarelE

    Tohle není divoký západ. Že je na tom 20% populace s inteligencí špatně a 2% hodně špatně je prostě demografický fakt. I takové lidi je potřeba chránit. I oni mají právo na život. Bandy šmejdů patří do vězení.

    Ti méně zdatní si zaslouží soucit a ne pohrdání. Prostě na to mentálně nemají, ale to ještě neznamená, že by je měl kdejaký šmejd mít možnost legálně podvádět a okrádat. Je dobře, že si podvedení stěžují. Sice je pak máme (oprávněně) za hlupáky, ale hlavní je ukázat na podvodníka a nechat ho potrestat. Protože jakmile je přestaneme trestat, tak nám jejich počet bude rychle růst. Je dobře, že na ně někdo ukazuje a že je někdo trestá.

  • 15. 3. 2019 11:29

    bez přezdívky

    Na všechny takové tv nesmysly zavolá jen hlupák nebo nesvéprávný jedinec a dobře mu tak. Normální rozumný člověk tam nejen že nevolá, on takové bláboly ani nesleduje. Je to pouhý byznys s lidskou hloupostí, stejně jako prodej dek a hrnců či jiné takové pochybné aktivity různých vykuků. Vzhledem k tomu, že se už mnoho let mluví, píše a jinak varuje před těmito lumpárnami, přesto se najde mnoho těch, kteří na to skočí. Ti ovšem nezasluhuhují naši lítost a pomoc, jen pohrdání ve smyslu rčení -napálí tě poprvé, hanba jim, napálí tě podruhé, hanba tobě. A když si takový napálený trouba podá stížnost, je hlupákna druhou, protože svojí hloupost ještě ventiluje, místo aby se styděl, jak se nechal doběhnout.

  • 18. 3. 2019 8:43

    Petr Faistauer

    "...že je někdo trestá..."

    Trest musí být účinný. A účinný trest by bylo uložení zaplacení do 3 dnů, když zaplatíš, obrať se na soud, ať ukáže (ve zrychleném řízení) kdo je v právu. Když nezaplatíš, do dalších tří dnů se pokuta zvedá na milión, do dalších tří dnů pět milionů, poté okamžitý zákaz činnosti bez možnosti odvolání. Ovšem hezká utopie, co? Takhle se podvodník bude roky soudit, protože ví, že může a že se mu to vyplatí.

    Takže uložená pokuta v reálu pro řečenou "firmu" není žádný trest...

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).