Hlavní navigace

Poslechovost rádií je stabilní, opět vítězí Radiožurnál

11. 5. 2022

Sdílet

Kateřina Neumannová, Radiožurnál Sport Autor: Český rozhlas

Nejsilnější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává veřejnoprávní Radiožurnál, který si týden co týden zapíná 1,67 milionu posluchačů. Denní poslechovost hlavní stanice Českého rozhlasu pak činí 884 tisíc lidí. Vyplývá to z výsledků oficiálního průzkumu Radioprojekt za poslední čtvrtletí roku 2021 a první čtvrtletí roku 2022.

Navzdory tomu, že v závěru minulého roku znovu platila omezení kvůli koronaviru, jsou parametry poslechovosti stabilní. Průměrná doba poslechu se například zvýšila o jednu minutu. Rádia poslouchá týdně 82,8 % české populace, to je podobná hodnota jako v předchozích průzkumech. Každý den si rádio zapne 54,2 % lidí, tento parametr se oproti předchozím výsledkům neliší.

V týdenním poslechu je na druhém místě Evropa 2 (1,56 milionu lidí). Teprve za ní je Rádio Impuls (1,483 milionu), poté Rádio Blaník (1,203 milionu), Frekvence 1 (980 tisíc) a veřejnoprávní ČRo Dvojka (619 tisíc). Stanici mluveného slova ČRo Plus preferuje 252 tisíc lidí, následuje kulturní okruh ČRo Vltava se 199 tisíci posluchačů. 

Nejsilnější digitální stanicí Českého rozhlasu je Radio Wave (47 tisíc posluchačů týdně), dětské Rádio Junior ladí 21 tisíc zájemců týdně, ČRo Jazz 16 tisíc a ČRo D-dur 12 tisíc. Radiožurnálu Sport naměřil průzkum 16 tisíc posluchačů týdně, seniorské stanici ČRo Pohoda pak tři tisíce posluchačů.

Soukromé zpravodajské rádio Zet oslovuje 29 tisíc posluchačů týdně.

V denních číslech následuje za nejsilnějším Radiožurnálem (884 tisíc) soukromé Rádio Impuls (716 tisíc), poté Evropa 2 (688 tisíc), Rádio Blaník (619 tisíc), Frekvence 1 (438 tisíc), ČRo Dvojka (357 tisíc), ČRo Plus (157 tisíc), ČRo Vltava (72 tisíc), ČRo Radio Wave (11 tisíc), Rádio Zet (11 tisíc), ČRo Rádio Junior (7 tisíc), ČRo Jazz (7 tisíc) a ČRo D-Dur (5 tisíc).

Sportovní digitální program Radiožurnál Sport si denně ladí pět tisíc zájemců, seniorské vysílání ČRo Pohoda jeden tisíc lidí.

Nejsilnějšími nadregionálními sítěmi jsou Hitrádia (1,035 milionu týdně/473 tisíc denně), Rádia Kiss (895 tisíc týdně/427 tisíc denně), Radio Beat (565 tisíc týdně/284 tisíc denně) a Country Radio (555 tisíc týdně/279 tisíc denně).

Připravujeme další informace.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).