Hlavní navigace

PPL zavádí službu pro snadnější vracení balíků z e-shopů, počet vratek prý roste

13. 10. 2020

Sdílet

ppl

Logistická společnost PPL zavádí novou službu zpětné etikety s předtištěnými údaji s adresou pro vrácení zboží, má zjednodušit proces vrácení i komunikaci s e-shopy.

Majitelé e-shopu mají na výběr, jestli službu nabídnou příjemcům zboží jako součást servisu zdarma, nebo zda ji zpoplatní. Zákazník může balík nechat vyzvednout řidičem PPL, nebo jej odevzdat v parcelshopu dopravce.

„Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem s námi spolupracujícím online obchodům. Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ popisuje proces vracení Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.

Důvodem zavedení nové služby je rychle rostoucí počet vratek. Podle posledního veřejného průzkumu, který pro PPL realizovala agentura Nielsen Admosphere letos v lednu, zpět prodejcům pošle balík 39 % Čechů. 25 % nakupujících přitom využívá zasílání balíků k vrácení nevyhovujícího zboží a každý sedmý kupující (14 %) řeší jeho výměnu.

Podle PPL z aktuálních dat spolupracujících e-shopů, se kterými firma zpětné odeslání zavedla, meziročně došlo k růstu vráceného zboží o desítky až stovky procent. Demograficky pak zboží častěji vrací ženy, lidé vysokoškolským vzděláním a obyvatelé  malých a středních měst. Naopak méně často zasílá věci zpět nejmladší věková skupina a lidé na vesnicích.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).