Experimenty s Wi-Fi připojením v pražské městské hromadné dopravě končí. Wi-Fi v tramvajích Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypnul už v únoru a s definitivním koncem Wi-Fi sítě v metru počítá během několika měsíců. Píše o tom server iDNES.cz.
„Provoz Wi-Fi v tramvajích jsme ukončili na přelomu letošního ledna a února. Připojení bylo nestabilní, navíc celá Praha je pokryta vysokorychlostní sítí LTE, která zákazníkům poskytuje násobně vyšší komfort v poskytovaných mobilních i datových službách,“ odpověděl na dotaz Lupy vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
„Naše strategie v této oblasti je stejná jako u Wi-Fi, resp. LTE v metru: nechceme podporovat dvoukolejnost a zbytečně vynakládat další prostředky na udržování paralelního systému, který nikdy nemůže poskytnou takovou rychlost, kvalitu a stabilitu signálu jako síť LTE,“ dodal.
Několik stanic metra Dopravní podnik hl. m. Prahy slavnostně pokryl bezdrátovou sítí zdarma v říjnu 2017. Už tehdy se kolem projektu za 12 milionů Kč (plus 10 milionů ročně na provoz) vznášela řada otazníků: například proč vůbec dopravce utrácí za Wi-Fi síť a nepodporuje spíše pokrývání metra mobilním signálem (to začalo až od podzimu 2018 a k dnešku je pokryto 25 stanic a tunelů mezi nimi).
Loni v dubnu pak DPP oznámil zmražení pilotního projektu s tím, že bude hledat způsob, jak Wi-Fi síť v metru případně někomu pronajmout. Nakonec se ale žádný zájemce nenašel, potvrdil Lupě Šabík.
„Rozšiřování Wi-Fi sítě do všech stanic by pro DPP znamenalo další významné náklady (investice v řádu stovek milionů Kč a další desítky milionů ročně na provoz) a její využívání zákazníky by bylo diskutabilní ve chvíli, když by měli k dispozici kvalitnější připojení díky LTE sítě. Navíc Wi-Fi by byla pouze ve stanicích, zatímco síť LTE budujeme v celém rozsahu metra, včetně tunelů,“ doplnil.