Hlavní navigace

Samsung: Prodeje televizorů rostou v Česku nejrychleji v Evropě, kvůli DVB-T2

10. 4. 2020

Sdílet

Samsung QE43LS03 Autor: Samsung

Přechod na digitální vysílání ve standardu DVB-T2 udělal z České republiky v prvním čtvrtletí letošního roku nejrychleji rostoucí trh televizorů v celé Evropě. Během tiskové konference o tom informoval ředitel divize spotřební elektroniky Michal Forejt. „Přechod bude trvat o něco déle, předpokládáme prodloužení o dva tři měsíce, než se budou vypínat poslední vysílače,“ odhaduje Forejt.

Vypínání DVB-T vysílačů a přechod na DVB-T2 jsou momentálně přerušeny na neurčito. Provozovatelé vysílačů vyčkávají, až skončí nouzový stav a uvolní se vládní opatření omezující maloobchodní prodej přijímačů.

Nouzový stav se ostatně odrazil i na tom, jaké produkty Samsungu si lidé kupují. Narostl zájem o pekárny na chleba, mrazáky nebo šicí stroje, prodej televizorů se však také drží na dobrých hodnotách. „Lokální pobočka ve většině produktových kategorií výrazně navyšovala tržní podíly,“ přiblížil Forejt. V březnu se zatím krize moc neprojevila. „U většiny partnerů vidíme návrat prodejních výsledků na předkrizovou úroveň už po dvou týdnech,“ dodal. V dubnu ale mohou čísla znovu spadnout.

Prodejní statistiky televizorů ukazují, že se zákazníci vracejí k větším úhlopříčkám. „Lidé zjišťují, že pohled na velkou televizi i při hraní her nebo při sledování streamovacích služeb je něco, co by v domácnosti nemělo chybět,“ tvrdí Forejt.

Za celý rok 2019 se prodalo v České republice a na Slovensku 1,2 milionu kusů televizorů, což je nárůst o 120 procent. 52 % z nich tvořily přijímače s úhlopříčkou 55" a vyšší. Prodeje televizorů s úhlopříčkou 65" narostly o 158 %, v případě úhlopříčky 75" je nárůst 197 % a televizory s úhlopříčkou 55" měly o 123 % lepší prodeje. 

„Televizorů Samsung QLED se prodalo dvakrát více než všech OLED značek na trhu dohromady,“ uvedl produktový manažer Martin Huba.

Jako velký úspěch hodnotí Samsung prodeje drahých televizorů z designové řady The Frame. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku si je pořídilo 700 zákazníků, což je více, než místní pobočka plánovala.

Aktualizováno 21:00 – Opravili jsme prodejní statistiky.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).