E-mailové schránky a sociální sítě. To jsou kanály, kde lidé očekávají, že se budou dozvídat novinky o svých oblíbených značkách. Vyplývá to z průzkumu agentury Nielsen Admosphere mezi českými uživateli. Zkoumala v něm, jak spotřebitelé vnímají reklamu.
Na dotaz „Přes které všechny kanály by s vámi měla komunikovat vaše oblíbená značka?“ odpověděla většina dotázaných, že přes e-mail (64 %) nebo sociální sítě (51 %). Na třetím místě se umístila televize (35 %). Tisk, rádio nebo billboardy naopak uživatelé jmenovali mnohem méně často (v 16 %, 18 % a 15 %).
Na internetu pak uživatelé preferují popisování výhod u produktů audiovizuální cestou. Na dotaz „Pokud chce Vaše oblíbená značka ukázat výhody svého produktu nebo služby na internetu, jakou formou je to pro vás nejzajímavější?“ odpovědělo 43 % dotázaných, že preferují video, pro 41 % by byl vhodný obrázek či fotografie a jen 16 % odpovědělo, že je nejlepší text.
Průzkum proběhl metodou internetového sběru (CAWI) na cílové skupině 15+. Agentura analyzovala data od 517 respondentů. Výsledky celého průzkumu bude Tomáš Bičík z Nielsen Admosphere prezentovat na konferenci PR v digitální éře, která se uskuteční 20. září v Praze.