Hlavní navigace

Samsung loni v Česku prodal 900 tisíc chytrých telefonů, je jedničkou na trhu

Sdílet

Jan Sedlák 17. 4. 2020

Jihokorejský Samsung podle oficiálních údajů v loňském roce na českém trhu prodal 900 tisíc chytrých telefonů a 93 tisíc kusů nositelné elektroniky (chytré hodinky a spol.). Podle posledních čísel Gartneru je stále jedničkou na trhu, následovaný klesajícím Huawei (kvůli sankcím), a naopak rostoucím Xiaomi.

V kategorii high-end telefonů se nejvíce prodalo modelů Galaxy S10e a Galaxy S10+, ve střední třídě to pak byly Galaxy A40 a Galaxy A50. U hodinek byl největší zájem o Galaxy Fit e, Galaxy Watch 46 mm a Galaxy Watch Active2. Samsung prodával i tablety, v high-endu nejvíce Galaxy Tab S5e a Galaxy Tab S6, ve střední třídě Galaxy Tab A 10.1. Přesné počty prodaných kusů firma neuvádí.

Výroční zpráva českého Samsungu za rok 2019 prozatím není k dispozici. Tržby za rok 2018 dosáhly na 12,610 miliardy korun a zisk před zdaněním činil více než 300 milionů. Samsung u nás kromě telefonů či tabletů prodává televize, monitory, paměťová média a domácí spotřebiče.

Tuzemský Samsung majoritně ovládá nizozemský Samsung Electronics Europe Holding (68,86 procenta) a menšinově maďarský Samsung Zrt. Základní kapitál společnosti činí 88,486 milionu korun.

Ohebný Samsung Galaxy Fold dostupný na našem trhu:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 4. 2020 15:42

    Filip Jirsák

    Myslíte, že se to v těch skladech hromadí? Že ty skladové haly kolem Prahy a u dálnic se plní telefony od Samsungu? To by leccos vysvětlovalo. Ale realita bude spíš taková, že zásoby na skladech budou plus mínus konstantní, takže počet telefonů, které Samsung loni dodal ale neprodaly se, bude zhruba stejný, jako počet telefonů, které Samsung dodal už předloni, ale prodaly se až loni.

  • 17. 4. 2020 14:03

    Rdm

    To, ale platí pro všechny výrobce, že jejich výrobky leží na skladech, ale leží na nich v takovém množství, v jakém jej požadují koncoví zákazníci, takže realita uživatelského segmentu se příliš lišit nebude.

  • 17. 4. 2020 13:04

    Martin P.

    Samsung prodal nikoliv koncový zákazníci koupili. To je jak prodej OEM licencí, když to končí ve skladech , servisech, "šuplíku" realita uživatelského segmentu je podle mě o několik desítek procent jinde.