Ministerstvo vnitra udělalo další krok v postupné digitalizaci a spustilo nový portál s interaktivními formuláři (Portál MV). Lze skrze ně komunikovat jak s vnitrem, tak s Hasičským záchranným sborem nebo úřady s přenesenou působností.
Resort vnitra zatím na portál nasadil sedm formulářů, jsou k dispozici pro ověření rodného čísla, poskytnutí digitální fotografie po úmrtí k pietním účelům, vydávání lustračního osvědčení či obecnou žádost na ministerstvo vnitra.
Postupně přibudou další formuláře. Od prvního ledna roku 2026 má být digitálně pokryto 161 služeb státu. Kromě jiného má jít o státní občanství, požární ochranu, veřejné sbírky, cestovní doklady nebo volby.
Nyní jsou v plánu tyto formuláře: veřejné sbírky a žádost o poskytnutí informací (březen), politické strany, státní hranice, dobrovolnické organizace (duben), občanské průkazy a cestovní doklady (květen), volební formuláře (červen) a formuláře pro obce (červenec).
“Většina běžně využívaných služeb pro občany je již digitálně pokryta Portálem občana, Portálem dopravy a Portálem MPSV. Portál MV přináší další možnosti, jak vyřídit některé situace z pohodlí domova. Pro komunikaci přes portál bude stačit identita občana, nejčastěji bankovní identita, a v online formulářích budou již o žadateli předvyplněny údaje ze základních registrů,” shrnulo vnitro. “Ostatní služby MV budou zdigitalizovány v jiných informačních systémech (eMatrika, IS Správa voleb, ICAS).”