Hlavní navigace

Slovenské HbbTV aplikace od Markízy využívá více než šedesát procent diváků

18. 4. 2018

Sdílet

HbbTV

Slovenská televizní skupina Markíza a vývojářská společnost Hybrid společně zrealizovali první výzkum u majitelů chytrých televizorů připojených k internetu, který mimo jiné ukázal, kolik diváků na Slovensku průměrně sleduje televizní obrazovku. 63 procent dotázaných odpovědělo, že aktivně využívá službu červeného tlačítka ke sledování videoarchivu Markízy. Pouze devět procent lidí odpovědělo, že neví, že něco takového mohou dělat.

Reálně sledujeme přesun diváků z klasického lineárního vysílání na nové formy šíření našeho programu, ať už je to služba Markíza + 1, anebo sledování programu skrze online platformy. Proto vnímám i HbbTV jako další růstový a plnohodnotný kanál šíření kvalitního lokalizovaného obsahu, říká Juraj Maťuš, ředitel centra reklamy skupiny Markíza.

Dotazované domácnosti uvedly, že televizi sleduje průměrně 2,22 diváků. Dále pak vyšlo najevo, že pouze 21 procent diváků sledovalo televizní obrazovku o samotě a 40 procent dotázaných diváků dokonce uvedlo, že kampaň vidělo ve společnosti tří a více lidí.

Dotazování potvrdilo fakt, že televizní obrazovka je vysoce sdílená napříč domácností. Přestože HbbTV je ryze digitální formát, kde se například obchoduje na bázi CPT, je třeba si uvědomit, že oproti PC, mobilu nebo tabletu se červené tlačítko zobrazí více lidem. Pro porovnání například v ČR je to 2,06 diváků, vysvětluje Lukáš Hnilička, CEO Hybridu.

Výzkum ukázal, že průměrná dotazovaná domácnost vlastní 2,16 televizoru. Takřka třetina (31 procent) dotazovaných diváků odpověděla, že vlastní tři a více televizorů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 4. 2018 13:04

    Tech7

    "Slovenské HbbTV aplikace od Markízy využívá více než šedesát procent diváků", to je velmi zavádějící nadpis hodný Blesku. Poté se čtenář dozví že je to 63% ne díváků Markízy, ale podmnožiny kteří mají chytrý televizor, navíc připojený k internetu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).