Hlavní navigace

Stanice Barrandov News porušuje licenční podmínky, rozhodla vysílací rada

Sdílet

Filip Rožánek 8. 11. 2019

Televizní skupina Barrandov dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání upozornění na porušení licenčních podmínek. Spor se týká stanice Barrandov News, která získala licenci pod názvem Barrandov Muzika a později se přejmenovala na Barrandov Family. Název stanice a její program se sice měnily, základní programová specifikace v licenci ale zůstala stejná.

Nastala tedy situace, kdy Barrandov News vysílá podle licence slibující „převážně českou a slovenskou hudební a s hudbou související tvorbu“. Reálně jsou v jejím programu reprízy pořadů Jaromíra Soukupa

Vysílací rada chtěla tento rozpor vysvětlit a na příkladu týdne od 4. do 10. března 2019 doložit seznam pořadů odpovídajících licenci. Aby Barrandov News při kontrole obstála, musely by hudební pořady převažovat. „V provozovatelem poskytnutém seznamu odvysílaných pořadů o celkové stopáži 108:04:58 hod. činí hudební tvorba a s hudbou související tvorba 45:31:04 hod., tedy méně než 50 %,“ oznámil úřad výsledek zkoumání.

Provozovatel televize dostal dva měsíce na to, aby situaci napravil.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 11. 2019 11:51

    0x00

    Tak nám Soukup pákrát za den něco zazpívá, třeba v pořadu Zpívánky Jaromíra Soukupa a může dál pokračovat ve vysílání.

  • 8. 11. 2019 10:16

    bez přezdívky

    Jenom nechápu z čeho pan Soukup všechny ty stanice dotuje, vždyť se tam nedá na nic dívat a v těch jeho politických pořadech se točí pořád dokola čtyři hosté a prezident....

  • 8. 11. 2019 15:01

    dino

    Přesně, zařadí Jaromír Soukup hledá Jaromíra Soukupa a Tvář Jaromíra Soukupa má známý hlas Jaromíra Soukupa a svět bude zase o něco krásnější.

  • 8. 11. 2019 13:32

    bez přezdívky

    To je o poměru příjmů a výdajů. Ony ty příjmy z reklamy nejsou kdoví jak vysoké, ale na druhou stranu má TV Barrandov i nízké výdaje. Takže to nemusí nikdo dotovat, ono si to na sebe poslední tři roky vydělává.

    Za rok 2018 skončila skupina TV Barrandov v zisku přes 100 milionů Kč. Aneb když máte oproti Nově čtvrtinové příjmy a pětinové výdaje. A ano, hodně velký vliv na nízké náklady má to, že polovina pořadů má jediného účinkujícího (pana Soukupa) a v tom zbytku se vám točí stále ta stejná (malá) parta. Z některých (alespoň trochu) oblíbených pořadů nízkorozpočtovost úplně čiší:

    - Nebezpečné vztahy - jednodušší scénář než dříve, bez obecenstva
    - Záchranáři - recyklace starších příběhů
    - Big Ben - novější díly mají "ochotnicky špatný" dabing
    - prakticky vše je reprízováno alespoň čtyřikrát. Někdy docela chytře, viz "Nebezpečné vztahy" a "Jak to dopadlo" - kvůli dvěma minutám navíc jsou diváci ochotní zkouknout půl roku starý díl celý znova

    Zkrátka mají tak nízké náklady, že je i sledovanost v řádu stovek tisíc diváků pohodlně uživí.

  • 8. 11. 2019 13:44

    bez přezdívky

    Tam by mozna bylo zajimavejsi znat trend. Jestli jim prijmy stagnuji nebo rostou a soucasne klesaji vydaje, taka je to asi udrzitelne. Ale jestli toho zisku dosahli tim, ze jim vydaje klesaji rychleji nez prijmy, tak muzou brzo narazit....

  • 19. 11. 2019 18:02

    Lída Hermanová (neregistrovaný) ---.130.broadband2.iol.cz

    Tuším že už má i autobazar jaromíra soukupa, fakt jsem to tam viděl.

  • 5. 2. 2020 22:45

    bez přezdívky

    Je pravdou, že pokud to mají v licenčních podmínkách, měli by to dodržovat. Ovšem pokud je nutná z nějakých, třeba komerčních, důvodů úprava programu, měla by na to reagovat RRTV pružně a umožnit majitelům a producentům stanic operativní změny formálně, třeba jen oznamovací povinností. Vycházím z Ústavy ČR, podle níž si mohou vysílat stanice co chtějí a za obsah také zodpovídají. Tj. nemělo by asi vysílání být trestnou činností, třeba zveřejňováním bydliště či zdravotního stavu kritizovaných. Takže opět něco špatného ve státě českém ... říká se to lidově jinak, ale to zde nesmím napsat. Jen taková akademická otázka: Nejde zde ze strany RRTV při formulaci licenčních podmínek náhodou o předem ukotvenou cenzuru nebo tvůrčí omezování produkce? To by demokratické nebylo a připomínalo by nám to neblahé období normalizace.
    Jinak Barrandov je prvním českým pokusem o nízkonákladovou televizi, alespoň v dílčích řešeních, a to je mi sympatické. V USA mají takové stanice často vysokou sledovanost a některé z nich najdete i na internetu. Jsou totiž k divákovi osobní, tedy bližší. Uvítal bych více takových pořadů, které jedou přímo ze studia do vysílání, a pak se třeba jinde reprízují ze záznamu. Myslím tím nejen pořady, které takto připravuje J. Soukup. Pak bychom viděli, kdo je skutečný moderátor, speaker, herec, zpěvák, apod. A nikoli, kam to dovedla po revoluci např. Česká televize: lije na nás z několika kanálů, no, nepříliš kvalitní videa ... a postupně zmizeli průvodci vysílání, čili hlasatelé provázející nás programem živě během celého vysílání a dnes jsouce nahrazeni v podstatě ohavnými předěly mezi pořady. Podívejte se na německé vp programy (ZDF, Erste apod.) nebo BBC 1-3. Neosobní formalismus prakticky všech televizí u nás je odporný a kazí i jinak dobré pořady, které tyto občas vysílají. Nejsem žádný troll, ale lidé se chtějí pobavit, vzdělávat a nikoli mít ošklivě servírováno i to, co je dobré. Proto dnes mají raději You Tube, DVD nebo vlastní stažené pořady, třeba i s všelijakými titulky. Neboť z těch, které sem dojdou oficiálně se jim občas dělá zle podobně jako třeba z ruských trollů evidentně strojově namluvených mj. i na You Tube. A právě za tu autenticitu bychom měli Jaromíru Soukupovi poděkovat, i když je poněkus sporné nazývat tuto stanici Barrandov News, a přitom tam dávat samé reprízy. Právě zde očekával bych totiž aktuálnost. Má jít zde opravdu dle názvu stanice o novinky: ve všem: v hudbě mluveném slově, a i v politice.