
Zaplatit si větší dosah příspěvků politiků nebo politických témat už nebude na Twitteru možné. Šéf služby Jack Dorsey v sérii tweetů oznámil, že Twitter od 22. listopadu zcela a celosvětově přestane přijímat politickou reklamu.
„Věříme, že dosah politických sdělení si mají politici zasloužit, ne koupit,“ říká Dorsey. Zaslouženým dosahem myslí situaci, kdy se lidé sami rozhodnou sledovat twitterový účet politika. „Placení za dosah toto rozhodnutí obchází a vnucuje lidem vysoce optimalizovaná a cílená politická sdělení,“ dodává. Toto rozhodnutí podle něj němá být ovlivněno penězi.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…
— jack (@jack) October 30, 2019
Twitter tak počínaje 22. listopadem přestane umožňovat politickou inzerci. Za vyšší dosah svých tweetů si politici či kandidáti nebudou moci zaplatit. Zakázána bude i reklama propagující politická témata. Výjimku bude mít inzerce přesvědčující občany, aby se účastnili voleb. Nové podmínky pro inzerci Twitter zveřejní 15. listopadu.
„Nejde o sobodu slova. Jde o placení za dosah. A placení za zvýšení dosahu politických vyjádření má zásadní důsledky, které dnešní demokracie patrně není připravena zvládnout,“ říká Dorsey.
Rozhodnutí Twitteru přichází poté, co debatu o politických reklamách rozvířil Facebook. Ten totiž nedávno oznámil, že u politických reklam nebude ověřovat jejich pravdivost a nebude mazat příspěvky politiků, i když budou porušovat pravidla služby. Facebook argumentuje tím, že nechce rozhodovat, které výroky politiků jsou přípustné a které ne.