Hlavní navigace

Twitter od listopadu přestane přijímat reklamu týkající se politiky

Sdílet

David Slížek 31. 10. 2019

Zaplatit si větší dosah příspěvků politiků nebo politických témat už nebude na Twitteru možné. Šéf služby Jack Dorsey v sérii tweetů oznámil, že Twitter od 22. listopadu zcela a celosvětově přestane přijímat politickou reklamu.

„Věříme, že dosah politických sdělení si mají politici zasloužit, ne koupit,“ říká Dorsey. Zaslouženým dosahem myslí situaci, kdy se lidé sami rozhodnou sledovat twitterový účet politika. „Placení za dosah toto rozhodnutí obchází a vnucuje lidem vysoce optimalizovaná a cílená politická sdělení,“ dodává. Toto rozhodnutí podle něj němá být ovlivněno penězi.

Twitter tak počínaje 22. listopadem přestane umožňovat politickou inzerci. Za vyšší dosah svých tweetů si politici či kandidáti nebudou moci zaplatit. Zakázána bude i reklama propagující politická témata. Výjimku bude mít inzerce přesvědčující občany, aby se účastnili voleb. Nové podmínky pro inzerci Twitter zveřejní 15. listopadu.

„Nejde o sobodu slova. Jde o placení za dosah. A placení za zvýšení dosahu politických vyjádření má zásadní důsledky, které dnešní demokracie patrně není připravena zvládnout,“ říká Dorsey.

Rozhodnutí Twitteru přichází poté, co debatu o politických reklamách rozvířil Facebook. Ten totiž nedávno oznámil, že u politických reklam nebude ověřovat jejich pravdivost a nebude mazat příspěvky politiků, i když  budou porušovat pravidla služby. Facebook argumentuje tím, že nechce rozhodovat, které výroky politiků jsou přípustné a které ne

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 10. 2019 10:09

    Michal Lupecka

    Celkem těžký úkol… tedy definovat, co je politika a co není.
    Je přijímání uprchlků humanitární nebo politický problém?
    Je milion+1 různých pohlaví politický nebo etický problém?
    Je klimatická změna politický nebo ekologický problém?

    Protože existují politické strany co podle svého zaměření budou odpovídat různě. Nezávidím Twitteru nutnost o tom rozhodovat, ale sám si nadělal do svého hnízda :D

  • 31. 10. 2019 12:44

    Martin

    Témata jako taková jsou humanitární, etická, ekologicka - tedy víceméně odborná.
    Politika je pak většinou součástí diskuze, návrhů řešení a následně řešení (nebo neřešení).

  • 1. 11. 2019 10:40

    bez přezdívky

    "Celkem těžký úkol… tedy definovat, co je politika a co není."

    Me to neprijde nemozne, pokud vezmete v uvahu ze jde o inzerci. Inzerat muzou neprijmout napriklad pokud bude v textu jmenovat (ci zobrazovat fotografii) politika (cloveka ve volene funkci) ci politicky subjekt, nebo tematem bude neco z verejne sfery. Jiste se najde mnoho pripadu nejasnych, hranicnich ci pokusu o obchazeni pravidel, coz nasledne povede k jejich zpresnovani, ale nemeli bychom byt tak malo statecni ze bychom se o kultivaci verejneho prostoru vubec nepokusili, je to totiz _VELMI_ v nasem zajmu. Ponechat tohle pole zcela bez pravidel je totiz vyrazne horsi reseni.

    Internet je podmnozinou realneho sveta (pro overeni staci fyzickem svete cvaknout jisticem) a musi mu proto byt vzdy podrizen. Pokud nepritomnost pravidel na internetu ovlivnuje svet fyzicky, nelze to dlouhodobe ponechat bez reakce.