Twitter opět začal přijímat žádosti o ověření uživatelských profilů. Uživatelé, kteří procesem projdou, mají na svém twitterovém profilu modrou ikonu „Verified account“. Má označovat profily, které jsou podle Twitteru autentické, aktivní a významné z hlediska veřejného zájmu.
O ověření profilu mohou uživatelé zažádat ve formuláři v nastavení účtu (bude se tam objevovat postupně v průběhu následujících týdnů).
K ověření autenticity účtu musí uživatel mít vyplněný profil (jméno a obrázek), musí jej aktivně používat, musí mít ověřenou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo a nesmí v posledním roce porušit pravidla Twitteru.
Status ověřeného účtu mohou podle nových pravidel Twitteru získat jen účty z jedné ze stanovených kategorií:
- vláda (government) – účty současných klíčových představitelů a organizací státu (hlavy států, volení zástupci, ministři, vyslanci, mluvčí úřadů)
- firmy, značky, organizace – účty předních firem, neziskovek a jejich vedoucích představitelů. To, zda je organizace či firma dostatečně prominentní, musí dokázat splněním aspoň dvou ze tří následujících kritérií: přítomnost ve veřejných databázích (například v Google Trends, na burze, nebo stabilní heslo na Wikipedii), nejméně tři zprávy v důvěryhodných médiích za poslední půlrok nebo musí mít významný počet sledujících (musí se pohybovat v top 0,5 % aktivních účtů v dané regionu)
- média a novináři – účty novin, rádií, televizí, digitálních vydavatelů, podcastů, které splňují profesionální žurnalistické standardy; dále pak účty novinářů, pokud profil přímo odkazuje na oficiální název a URL média a jeho tweety nejsou neveřejné. Ověření mohou získat i nezávislí (freelance) novináři, pokud doloží za poslední půlrok nejméně tři články publikované v některém z médií splňujících výše popsaná kritéria
- zábavní průmysl (entertainment) – účty filmových studií, televizních stanic nebo hudební skupin. Ověření mohou získat i účty festivalů, filmů nebo televizních seriálů, pokud jsou jasně spojeny s některou z výše popsaných organizací a web takové organizace na účet přímo odkazuje. Modrý odznáček mohou mít i umělci, herci či režiséři nebo významní producenti digitálního obsahu.
- sport a hry – účty profesionálních sportovních lig, týmů, sportovců nebo trenérů. Amatérští sportovci mají smůlu. V herní oblasti mohou ověření získat profesionální esportové ligy, týmy nebo hráči, pokud mají za uplynulý půlrok aspoň tři zmínky v prestižních herních časopisech.
- aktivisté, organizátoři a další vlivné osoby – Twitter tuto skupinu definuje jako osoby, které používají Twitter k vyvolání pozornosti, sdílení informací a podnícení obyvatelstva pro nějaký účel, vyvolání socioekonomických, politických nebo kulturních změn nebo jiných způsobů rozvoje komunity. Takové účty mohou získat ověření při splnění několika podmínek: nesmí primárně publikovat tweety urážející, obtěžující nebo zostuzující jednotlivce nebo skupiny obyvatel, a musí prokázat svou významnost
Mimo tyto kategorie si Twitter vymezuje možnost dát ověření i dalším účtům, pokud to vyžaduje aktuální situace. Uvádí třeba příklady lékařských expertů v době epidemie, politických lídrů v době protestů nebo účtů veřejných institucí při přírodních katastrofách.
Ověřování účtů Twitter pozastavil v roce 2017. Vysvětlil to tehdy tím, že nebylo jasné, co vlastně ověření účtu znamená