Majitel největší tuzemské kabelové společnosti UPC Česká republika ovládne svého největšího konkurenta na trhu, českou kabelovou dvojku Karneval Media. V noci na dnešek to oznámila společnost Liberty Global, mateřská firma UPC. Za vstup do Karnevalu zaplatí 322,5 milionu euro, tedy přes devět miliard korun. Obchod, který má být dokončen v říjnu, ještě musí schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Česká UPC má v současné době 300 tisíc klientů kabelové televize, Karneval Media jich vykazuje něco přes 250 tisíc. Obě firmy také poskytují připojení k internetu a telefonování přes kabel. Karneval navíc od letošního roku nabízí digitální kabelovou televizi ve formátu DVB-C (služba aktuálně vykazuje asi pět tisíc předplatitelů), zatímco UPC se soustředí i na satelitní digitální službu UPC Direct (nyní má 120 tisíc předplatitelů).
Koupí Karnevalu bude moci UPC lépe odolávat blížící se konkurenci služeb triple play od Telefóniky O2 Česká republika, jehož součástí bude i „kabelová televize“ přes telefonní přípojku. Dalším výrazným konkurentem UPC na českém trhu se již brzy stane rumunská placená satelitní platforma Digi TV, která již požádala o registraci v České republice.
Podrobnosti o fúzi přineseme příští týden