Hlavní navigace

Výrobce kulichů se pře s Primou Cool o ochrannou známku Coolich

15. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
15. 11. 2011

UVNITŘ FOTO Prima Cool čelí obvinění, že zneužívá ochrannou známku Coolich, kterou začala používat pro značkové oblečení, které od minulého týdne prodává prostřednictvím e-shopu na svém webu a v kamenných prodejnách společnosti Represent. Proti používání názvu Coolich (viz obrázek) se totiž ozvala Kristýna Soroková z Liberce, která si tento název registrovala letos v únoru u Úřadu průmyslového vlastnictví a vyrábí ručně pletené čepice. Společně s Petrou Kroužkovou jsou rovněž držitelkami internetové domény www.coolich.cz, na níž nabízejí svoje zboží této značky.

K TÉMATU: Prima Cool začne na internetu prodávat vlastní „Represent“ oblečení

Coolich je česká značka, která působí od začátku roku 2010 a svůj koncept zakládá na originálních, výhradně ručně pletených a háčkovaných čepicích s vyměňovací bambulí, které se vyrábí pouze v limitovaných kolekcích a v omezeném počtu kusů. Od svého založení se podařilo získat poměrně velký počet především mladých nadšenců, což záhy vyústilo i ve spolupráci např. s divadlem La Putika, surfovými kempy Surftrip či sponzoringem předních českých lezců a sportovců, popisuje Soroková.

Mediální zájem o značku Coolich podle Sorokové vygradoval před několika měsíci díky připravované akci „Coolich pro Afriku“, jejíž hlavní mediální tváří se stala herečka Klára Issová, která pomáhá propagovat neziskové aktivity pomocí limitované kolekce „afrických“ Coolichů. Na propagaci benefiční akce se mimo jiné podílela i televize Prima, která odvysílala reportáž v rámci večerních V.I.P. zpráv dne 28.10.2011. Dále se Coolich objevil nejen na internetových portálech, ale i v magazínu Ona Dnes, Glanc, Jackie, Montana a v časopise Instinkt, kde vyšel dvoustránkový článek, vypočítává Soroková.

Pravý Coolich od stejnojmenné firmy Kristýny Sorokové a Petry Kroužkové (Foto: www.coolich.cz)

Ve všech případech šlo o aktivity Kristýny Sorokové a Petry Kroužkové, které jsou držitelkami ochranné známky Coolich a nazvaly tak i svůj obchod s pletenými čepicemi. Na právní oddělení televize Prima jsme neprodleně odeslali písemnou žádost o okamžité odstranění naší ochranné známky ze zboží Prima Cool, a též z reklamních a propagačních materiálů televize, jakožto vlastníci používané ochranné známky COOLICH ® zapsané do databáze ochranných známek dne 27.7.2011 Úřadem průmyslového vlastnictví pod číslem 319567, upozorňuje Soroková.

Zneužitá značka Coolich na čepici, kterou prodává Prima Cool (Foto: TV Prima)

BRAND24

Majitelky ochranné známky Coolich se obracejí také na média, kterým televize Prima minulý týden rozeslala tiskovou zprávu o vzniku módního oblečení s motivy Primy Cool, aby přestala v souvislosti s touto aktivitou Primy používat značku Coolich. Jak vyplývá z ustanovení § 8 odst. 2) zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, v platném znění, ochrannou známku COOLICH ® lze používat pouze s naším souhlasem. O náš souhlas však televize nepožádala, upozorňují. Spor s Primou prý ale nechtějí vyhrotit až k soudní žalobě.

Je zřejmé, že je pro nás dobré jméno spojené s originalitou a kvalitou námi nabízeného zboží naprosto klíčové. To jsme potvrdili i obchodnímu oddělení televize Prima Cool v telefonním hovoru. Vzniklou situaci budeme řešit, nicméně je pro nás prioritní vyřešit tuto kauzu mimosoudně, říkají majitelky značky Coolich. S firmou jsme se spojili a nyní jsme spolu v jednání, potvrdil serveru DigiZone.cz PR koordinátor Primy Cool Filip Sychra.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).