Hlavní navigace

Vysílací rada napomenula supermarket Billa za reklamu na pečivo

Sdílet

Filip Rožánek

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila napomenutí řetězci supermarketů Billa. Podle vysílací rady firma spáchala přestupek zadáním reklamy do vysílání televize Nova, ve které v březnu propagovala meruňkové kapsy.

„V reklamě jsou uvedeny zavádějící informace o vlastnostech a povaze, respektive způsobu výroby pekařského výrobku ‚meruňková kapsa‘ prodávaného v prodejnách Billa,“ vysvětluje rada. „Reklama začíná sdělením, že u pečiva je čerstvost na prvním místě, což je doprovázeno záběrem na detail zlatavého jemného pečiva, která se právě peče v troubě, kdy takové spojení má ve spotřebiteli vzbudit dojem, že jelikož je čerstvost pečiva v Bille na prvním místě, pak je z trouby vyndáváno čerstvě upečené pečivo. Dále nakupující babička začne vzpomínat na své dětství, kdy její maminka vždy v neděli pekla, kdy tyto vzpomínky na právě upečené pečivo vyndané z trouby jí evokují vůně, které se linou prodejnou Billa,“ popisuje úřad problematický spot.

Vnuk v reklamě navíc glosuje, že babička může mít díky Bille neděli každý den. Načež zaměstnankyně Billy odvětí, že neděli (tj. čerstvé pečivo) může mít babička v Bille nikoli každý den, ale dokonce každou půlhodinu. Vše je korunováno záběrem na hodiny, kde je napsáno „Každých 30 minut čerstvě napečeno“. 

Meruňkové kapsy v Bille ovšem nejsou čerstvé pečivo, ale rozmrazený a dopékaný polotovar. To odporuje vyhlášce Ministerstva zemědělství. Za rozpor reklamního tvrzení a reálného výrobku tedy udělila vysílací rada napomenutí. Kauzu původně otevřely kolegyně ze serveru Vitalia.cz.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?