Mobilní aplikace technologických gigantů, jako je Google, Amazon, Microsoft, Twitter, nebo Facebook, posílají obrovské kvantum trackovacích dat o uživatelích zpět mateřským společnostem. Tvrdí to alespoň závěr empirické studie z University of Oxford.
Výzkum probíhal na vzorku 959 000 mobilních aplikací z Google Play (britská a americká mutace) a zaměřoval se na nástroje sledující uživatelské chování a sdílení dat, jako je věk, pohlaví a lokalizace. Nejhůře ze srovnání vyšel Alphabet (mateřská společnost Googlu), která využívá ke sledování také aplikace třetích stran – 88 % aplikací třetích subjektů jí předává svá data.
V první pětce co do množství sbíraných dat se umístil právě Alphabet s 88,44 % aplikací odesílajících data, následoval Facebook s 42,55 %, Twitter 33,88 %, americký operátor Verizon s 26,27 % a Microsoft s 22,75 %. Sledování bylo mezinárodní. Z aplikací se nejhůře umístily agregátory zpráv, hry a aplikace cílící na děti.
Google, který ze studie vyznívá jako největší velký bratr, se proti metodologii výzkumu ohradil a napadl metodiku studie (komentář společnosti pro britský BusinessInsider).