Hlavní navigace

Za prvních pět měsíců roku prodala tuzemská média reklamu za téměř 34 miliard korun

Jan Brychta

Tradičně nejlépe se vedlo televizní reklamě, jejíž ceníkové příjmy od ledna do května přesáhly dvacet miliard korun, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku znamená nárůst o devět procent. O čtyři procenta si polepšila i tištěná inzerce, jejíž prodejci inkasovali necelých osm miliard korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až květen 2017 a 2018.

Největší meziroční zlepšení vykázala rozhlasová reklama, když si zadavatelé objednali spoty v hrubé hodnotě 3,2 miliardy korun. Oproti minulému roku se příjmy rozhlasových stanic navýšily o dvanáct procent. O dvě procenta navýšili cenu prodaných billboardů i prodejci venkovní reklamy, když udali reklamní prostor v hodnotě přesahující dvě miliardy korun.

Videoreklama: Prima útočí na Seznam

V květnu nakoupili zadavatelé internetovou reklamu v ceníkové hodnotě 473 milionů korun. Nejsilnějším online hráčem je tradičně Seznam, jehož tržby přesáhly 220 milionů korun. Druhá skončila Mafra se 121 milionem a na třetí příče se umístila Economia s necelými 61 miliony korun.

Ceníkové příjmy internetových provozovatelů (klikněte pro zvětšení).
Autor: Nielsen Admosphere

Ceníkové příjmy internetových provozovatelů
(klikněte pro zvětšení).

Monitorované servery pak za květen prodaly videoreklamu v hodnotě 83 milionů korun. Seznam jen těsně uhájil své prvenství před druhou Primou, když prodal spoty za 21,8 milionu korun, zatímco Prima inkasovala 21,6 milionu. Nezaostávala ani třetí Nova s tržbou 19,2 milionu korun.

V květnu hlásí všechny mediatypy zlepšení

Jen samotné televizní reklamě se ve srovnání s loňským květnem povedlo navýšit letošní příjmy o 460 milionů korun, když květnové příjmy televizních stanic za odvysílanou reklamu činily 4,9 miliardy korun. Dvouprocentní navýšení prodané inzerce hlásí i tištěná média, v květnu jimi protekla reklama v ceníkové hodnotě 1,9 miliardy korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za květen 2017 a 2018.

O sedm procent si meziročně polepšily rozhlasové stanice, když jimi prodané reklamní časy dosáhly hodnoty 734 milionů korun. Šestiprocentní nárůst příjmů vykázal i segment outdoorové reklamy, když zadavatelé poptávali nosiče v hrubé ceně 509 milionů korun. 

Celkem si zadavatelé v květnu objednali u těchto čtyř sledovaných mediatypů reklamní sdělení za necelých osm miliard korun.

Našli jste v článku chybu?