Tradičně nejlépe se vedlo televizní reklamě, jejíž ceníkové příjmy od ledna do května přesáhly dvacet miliard korun, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku znamená nárůst o devět procent. O čtyři procenta si polepšila i tištěná inzerce, jejíž prodejci inkasovali necelých osm miliard korun.
Největší meziroční zlepšení vykázala rozhlasová reklama, když si zadavatelé objednali spoty v hrubé hodnotě 3,2 miliardy korun. Oproti minulému roku se příjmy rozhlasových stanic navýšily o dvanáct procent. O dvě procenta navýšili cenu prodaných billboardů i prodejci venkovní reklamy, když udali reklamní prostor v hodnotě přesahující dvě miliardy korun.
Videoreklama: Prima útočí na Seznam
V květnu nakoupili zadavatelé internetovou reklamu v ceníkové hodnotě 473 milionů korun. Nejsilnějším online hráčem je tradičně Seznam, jehož tržby přesáhly 220 milionů korun. Druhá skončila Mafra se 121 milionem a na třetí příče se umístila Economia s necelými 61 miliony korun.
Monitorované servery pak za květen prodaly videoreklamu v hodnotě 83 milionů korun. Seznam jen těsně uhájil své prvenství před druhou Primou, když prodal spoty za 21,8 milionu korun, zatímco Prima inkasovala 21,6 milionu. Nezaostávala ani třetí Nova s tržbou 19,2 milionu korun.
V květnu hlásí všechny mediatypy zlepšení
Jen samotné televizní reklamě se ve srovnání s loňským květnem povedlo navýšit letošní příjmy o 460 milionů korun, když květnové příjmy televizních stanic za odvysílanou reklamu činily 4,9 miliardy korun. Dvouprocentní navýšení prodané inzerce hlásí i tištěná média, v květnu jimi protekla reklama v ceníkové hodnotě 1,9 miliardy korun.
O sedm procent si meziročně polepšily rozhlasové stanice, když jimi prodané reklamní časy dosáhly hodnoty 734 milionů korun. Šestiprocentní nárůst příjmů vykázal i segment outdoorové reklamy, když zadavatelé poptávali nosiče v hrubé ceně 509 milionů korun.
Celkem si zadavatelé v květnu objednali u těchto čtyř sledovaných mediatypů reklamní sdělení za necelých osm miliard korun.