Hlavní navigace

Zásilkovna končí s Českou poštou. Zdůvodňuje to drahými a nekvalitními službami

12. 1. 2021

Sdílet

zásilkovna

Logistická firma Zásilkovna k 31. lednu přeruší spolupráci s Českou poštou. Důvodem je údajně dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb pošty a také neustálé jednostranné zvyšování cen. Česká pošta v prohlášení, které Lupě zaslal její mluvčí Matyáš Vitík, soukromé logistické firmě popřála „mnoho štěstí na další cestě.“

Zásilkovna pro Českou poštu zajišťovala službu takzvané první míle, kdy e-shopy mohly podávat poštovní balíčky na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a zákazníci tak nemuseli na pobočku. V loňském roce si takto obě organizace předaly 600 tisíc zásilek.

Podle analýzy Zásilkovny ale pošta nestíhala dodávat balíčky v režimu D+1, tedy do druhého dne. V uplynulém roce prý takto doručila jen 15 % zásilek. „Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadní způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. Zásilkovna podle ní i před Vánoci stíhala do druhého dne dodat 97 % balíčků.

Vedle nespokojenosti s kvalitou služeb pošty soukromý přepravce údajně postrádal i přátelský a proaktivní přístup. A kritiku sklidilo i opakované zdražování. „Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili,“ dodává Kijonková s tím, že pošta od ledna oznámila další zvýšení cen.

Dle prohlášení České pošty byly obě organizace uprostřed jednání o cenách na rok 2021. „Podle vzájemné dohody měla jednání, která nebyla dokončena, pokračovat v lednu tohoto roku. Z dnešního veřejného vyjádření se Česká pošta dozvídá, že pravděpodobně žádná další jednání nebudou,“ stojí v prohlášení.

Konec spolupráce mezi Českou poštou a Zásilkovnou podle soukromého přepravce nebude mít negativní vliv na kvalitu služeb. Firma naopak očekává zvýšení zákaznického komfortu. 

„Jsme rádi, že jsme svojí silnou logistickou sítí mohli Zásilkovně pomoci v růstu. Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory České pošty,“ uzavírá své prohlášení pošta.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář a moderátor, redaktor Lupa.cz a spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve působil také v marketingu a pracoval ve státní správě.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).