Hlavní navigace

Názory k článku 3 miliony a meziroční nárůst o 455%

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 8. 2000 8:32

    Buki (neregistrovaný)
    skoro bych rekl, ze pocet minut provolanych na Internet je jeste vyssi, nebot predpokladam, ze Telecom ve svych statistikach povazuje za volani na Internet pouze hovory s tarifem I2000, ovsem ne vsichni vyuzivaji tento tarif. coz jste ovsem opomnel zminit (pokud mate informace, ze tomu tak neni, take jste je opomnel zminit :) - nicmene v tomto pripade toto berte za bezpredmetne)
  • 23. 8. 2000 11:31

    MK (neregistrovaný)
    Neni funkci poctu protelefonovanych minut, ale poctu protelefonovanych impulsu, coz mohou byt VELMI rozdilna cisla !
  • 23. 8. 2000 14:34

    Solarius (neregistrovaný)
    MYSLETE!!!

    Nezda se vam pocet provolanych minut podezrele maly? Staci se podivat do zminovane statistiky Ceskeho Telecomu a vyjde vam napr. ze prumerne byly z jedne stanice provolany pouhe 2,5 minuty za rok!!!
    Ostatne jak by mohl Cesky Telecom mit zisk v radu miliard korun za rok pri "pouhych" 9 536 000 provolanych minut (rok 1999), preci jen jeste nestoji minuta vic jak 1000 Kc.

    Vysvetleni je nasnade udaje pravdepodobne nejsou v tisicich minutach, ale v milionech!!!

    Priste bych autorovi doporucoval dukladnejsi zkoumani predkladanych faktu.
  • 23. 8. 2000 15:51

    Jiří Peterka (neregistrovaný)
    mate pravdu, chybicka se vloudila :-)
    Ale jde zrejme o stejnou chybu u vsech uvadenych poctu minut (vlastne o chybu v legende tabulky, stejna je i u .XLS souboru s daty), takze procenta a trendy by mely byt stejne.
  • 23. 8. 2000 20:16

    Frantisek Falesnik (neregistrovaný)
    Moc a moc bych se divil, kdyby Telecom volani na internet identifikoval jinak nez podle cisla I2000 (I99), cimz dochazi ke zkresleni toho uzasneho narustu.
    Duvod je velmi jednoduchy, Telecom zavadel poskytovatelum cisla pro tarif I99 v prubehu celeho prvniho pololeti roku 99, v mnoha pripadech az v kvetnu, nebo dokonce cervnu, takze uz nezbyvalo mnoho casu na provolani vetsiho poctu minut. Srovnavani udaju z letosniho a lonskeho cervna je proto nesmyslne, vetsi vypovidaci hodnotu ma srovnani za posledniho pul roku, kde vychazi narust o 39%. To je mnohem realnejsi a pritom stale velice slusne cislo.
    Pro podporu meho nazoru mluvi i fakt, ze za druhe pololeti lonskeho roku by podle autora doslo k navyseni o temer 300%. To je vynikajici narust, ale proc by se v dalsim pololeti tak vyrazne zpomalil?
    Pokud bychom predpokladali, ze plny provoz I99 byl dva mesice (kveten, cerven) v prvnim pololeti (kdy se stale jeste zavadel), zatimco sest mesicu ve druhem pololeti, vychazi nam narust prumerne provolanych minut za mesic (coz je srovnatelne kriterium) o cca 33%.
    Spravny zaver tedy zni, ze v poslednich dvou pololetich stoupl pocet minut provolanych na internet o 33, resp. 39%. Zanedbavame pritom vsak volani na cisla mimo zvyhodneny tarif I2000 (I99), prestoze zvlaste zavedenim narodnich cisel pro I2000 jiste doslo k presunu casti internetovych volani z 'normalnich' cisel na 'internetova'. Pokud bychom predpokladali ze tim je zpusoben narust o, dejme tomu, 6% (cislo vycucane z prstu, ale myslim, ze ne az tak nerealne), vychazi nam prijemne zjisteni, ze pocet minut provolanych na internet v CR ze zvysuje kazdeho pul roku zhruba o tretinu.
    Protoze vsak vubec nebereme v uvahu vliv rozvoje pevnych linek (zejmena rozmach bezdratovych technologii), nevime o vyvoji vyuzivani internetu v Ceske republice zase v podstate nic, krome toho, ze velmi pravdepodobne roste. ;-)
  • 23. 8. 2000 20:36

    Jiří Peterka (neregistrovaný)
    pozor, pocty minut se pri prechodu do noveho roku nescitaji jako pocty stanic. Jestlize za lonske druhe pololeti bylo provolano 754 - 189, tj. 565 milionu minut (jako rozdil mezi koncem roku a pololetim), pak v letosnim roce se zacinalo od nuly. Jestlize se dosahlo poctu 1039, tak je to (pololetni) narust o cca 84 procent (ne vami uvadenych 39%).
  • 24. 8. 2000 0:21

    PK (neregistrovaný)
    Tak jsem si cetl ten clanek a porad me nelezli do hlavy ty minuty. Mysli autor pocet minut za rok, za mesic za den? Az jeden inteligentni ctenar to musel uvest na pravou miru.

    Co chci uvest zaverem? Jedno male ponauceni! Ten kdo pise clanek a chce ho uverejnit, by si ho mel po sobe precist a zjistit jestli dava smysl.

    Dekuji!
  • 24. 8. 2000 0:43

    Frantisek Falesnik (neregistrovaný)
    Hmm, z clanku jsem to pochopil tak, ze se nulovalo vzdy na zacatku pololeti, tj. uvedena cisla jsou minuty provolane jen za to ktere obdobi. Ted jsem se kouknul i na tu stranku Telecomu a tam se to da jakz takz odvodit. Takze se omlouvam, moje vypocty v druhe casti prispevku jsou bezpredmetne.
    Nic to ale nemeni na tom, ze Telecomem a Vami uvedeny narust o 455% je vyrazne zkresleny tim, ze I99 nebyl zaveden hned od zacatku roku. Navic se mezi I99 a I2000 zmenily podminky zvyhodneneho volani (celonarodni cislo + jina tarifikace), takze prvni udaje, ktere by mohly mit vypovidaci hodnotu by byly az po dvou po sobe nasledujicich pololetich, kdy by Telecom nechal stejne podminky. Vzhledem ke zmene tarifikace, ktera nastane na zacatku zari, by to mozna mohlo byt nejdrive po prvnim pololeti pristiho roku, ale obavam se, ze od 1. 1. 2001 dojde opet k nejakym zmenam, takze budemem mit k dispozici stale nesrovnatelna cisla.
  • 24. 8. 2000 17:25

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Aniz bych tim chtel autora hajit prilis - jsem presvedcen, ze si ho po sobe precetl - a jemu smysl daval. Bohuzel, kdyz neco delate, nedokazete se na svoji praci podivat uplne stejne jako nekdo "cizi" - a ne proto, ze si chcete naddrzovat, ale proste proto, ze vy vite jak co myslite a obvykle vas tedy jina moznost proste nenapadne. A to plati jak pro psani clanku, tak pro programovani, tak napriklad pro nastavovani bezpecnostnich prvku site.

    Chyba je vzdy neprijemna, ale obavam se, ze Vase "male ponauceni" chyby tohoto typu odstranit nedokaze.