Jakkoliv je průzkum společnosti Fluent založený na uživatelích ze Spojených států (1769 millennials a 1191 lidí starších 35 let), poměrně dobře může vypovídat o užívání Facebooku a dalších sociálních sítí i v jiných zemích, včetně České republiky.
Většinu času tráveného online millennials podle výzkumu tráví na chytrých telefonech. Skoro čtvrtina (24 %) jich na mobilním zařízení stráví dokonce „téměř všechen“ online čas. A 35 % z nich dokonce uvádí, že vůbec netráví online čas na klasickém počítači. Sečteme-li „skoro všechen“ a „většinu“, tak 51 % millennials najdete hlavně na mobilu a pouze málo, výjimečně či vůbec na jiných zařízeních.
Co se online nakupování týče, mobilní telefony používá k nakupování vícekrát týdně pouze 15 % dotazovaných millennials, stejný počet takto nakupuje týdně. Počítač ale na tom není o moc lépe, vícekrát týdně 13 %, týdně ale už 19 %. Budeme-li uvažovat nad častějšími nákupy v podobě alespoň týdně či vícekrát týdně, tak na mobilních telefonech to dělá 30 % millennials, na počítači 32 % a na tabletech 26 %. Skoro by se dalo poznamenat, že žádná sláva.
Podstatně zajímavější je to u sociálních sítí, kde pochopitelně vede Facebook, ale denně ho používá pouze 41 % millennials oproti 49 % těch, kteří jsou starší 35 let. Je to také ale jediná sociální síť, kterou mají starší zjevně o něco více v oblibě. Ve všech ostatních případech je vidět výrazně vyšší oblibu u těch mladších – YouTube 35 % vs. 20 %, Instagram 29 % vs. 20 % a Snapchat 25 % vs. 11 %.
Pokud millennials rozdělíme do tří kategorií (18 až 24, 25 až 29 a 30 až 34), tak se nechuť k používání Facebooku se stoupajícím věkem ukazuje ještě více. Ale také se ukazuje, že Snapchat je zásadní doménou mladých, byť Instagram je zjevně stále oblíbenější než Snapchat.