Hlavní navigace

Adam Kurzok si za peníze od Wayry koupil konkurenci pro svůj projekt

Jan Beránek

Adam Kurzok uspěl s Pizzatime.cz ve StartuYardu, teď začíná využívat peníze dalšího akcelerátoru. Ještě před oficiálním spuštěním své služby DATY si pořídil server BizBiz.

Server BizBiz, provozovaný poslední dva roky Michalem Špičkou, bere data z obchodního rejstříku a dokáže zobrazovat vazby mezi fyzickými a právnickými osobami. To by měla být i jedna z funkcí chystaného projektu DATY

Suma, kterou Adam Kurzok Špičkovi vyplatil, se pohybuje v „řádu nižších statisíců“. A s penězi by neměl být problém. Kurzok totiž už podepsal smlouvu s Wayrou a na účet jeho nového projektu už přiteklo 20 tisíc eur, tedy první polovina investice, kterou akcelerátor svým startupům poskytuje.  

Pro nás bude obchodní rejstřík pouze jeden ze zdrojů informací, které chceme o firmách poskytovat, tvrdí zakladatel Kurzok, bude se mu ale hodit do začátku návštěvnost – BizBiz totiž hlásí 50 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně.

Adam Kurzok před pár měsíci oslovil porotu Wayry svým nápadem. Samotná služba se rozjela během dneška. Chceme, aby DATY byly první volbou, pokud si budete chtít prověřit firmu nebo podnikatele, říká Kurzok s tím, že půjde v podstatě o podnikatelský Facebook. 

Marcom

Služba je v základu zdarma, je však možnost zaplatit si i premium verzi. Sledovat se dají i jednotlivé firmy nebo celé odvětví. 

Zkušenosti se stratupovým podnikáním už má Kurzok za sebou. Jeho první větší úspěch - server Lunchtime.cz dokázal dnes dvaatřicetiletý podnikatel před dvěma lety prodat na Slovensko. Druhý projekt Pizzatime.cz uspěl už po třech měsících v akcelerátoru StartupYard a postupně se stal základem současné služby Dámejídlo.cz Tomáše Čupra.  

Našli jste v článku chybu?
13. 5. 2014 13:11
Launcha (neregistrovaný)

A v čem je to špatné? Pokud je to cesta, jak zvýšit tržby, proč by ji restaurace neměla využít? Uvědomte si, že jídlo z rozvozu a přímo v restauraci jsou dva rozdílné případy. Někdy si do restaurace zajdete, protože máte čas a chuť, jindy si jídlo objednáte, protože čas nemáte, ale nechcete jíst fastfood. Třetí strany tomu napomáhají tím, že restauracím poskytnou potřebnou infrastrukturu včetně dopravy.

13. 5. 2014 0:42
Petr (neregistrovaný)

Ten, kdo si objednává jídlo u své oblíbené restaurace skrz třetí stranu, vlastně svoji oblíbenou restauraci rád nemá, protože peníze určené na kvalitní jídlo rozdává někomu jinému. Nevím, mám rád nové technologie, apod. ale někdy by lidé měli více přemýšlet :-(