Hlavní navigace

Názory k článku Agregátory dopravy slibují e-shopům úspory, dopravci jim moc nefandí

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 6. 2014 14:58

    T... (neregistrovaný)

    Další zbytečný prostředník nebo něco, co může eshopům pomoci?
    Pro velké shopy je to nepoužitelné, ty mají většinou svá řešení, u středních to asi na cenu dopravy vliv mít nebude, shop expedující desítky až stovky zásilek denně jistě dokáže stlačit cenu u dopravců lépe než agregátor které navíc začíná. Zajímavé by to mohlo být pro menší eshopy, které se na slušné ceny nedostanou, jenže ty zase nejsou zajímavé pro agregátory... možná trochu v té administrativě to může pomoci, ale to je spíš o nastavení procesů v logistice shopu než o tom, že by agregátor extra pomohl, už proto, že většina shopů těch dopravců má kromě pošty kolik? Maximálně 2 možná 3 další. Nepočítám osobní odběry Uloženka / ZS apod., to agregátory stejně neumí resp. když jsem to testoval, neuměli to.

    Jedna z mála užitečných služeb pro eshopy je právě Uloženka, která za slušnou cenu umí nabídnout to, co malým shopům chybí - výdejní místa, která by se shopům absolutně nevyplatilo provozovat. Kromě nějakých problémů co byli v prvních sezonách v předvánoční špičce, funguje spolehlivě, rozšiřuje služby, dá se přes ně poslat za slušnou cenu třeba před DPD, které by se jinam malým shopem ani nezabývalo. Až tedy na ten nový web pro administraci, to je trošku krok mimo...
    Pak ještě můžu zmínit Zásilkovnu, ta šla taky trochu nahoru oproti dřívějšku. Možná Heureka může trochu pomoci, ale její provize už jsou dost vysoké, spíš tam jde o nějaké to Ověřeno zákazníky atd., ale pro počáteční rozjezd to něco přinést může, zvláště u sortimentu, který neprodává každý (lidi prostě hledat neumí).
    Všichni ostatní chtějí jen provizi za různé poradenství, prodej (drahých) služeb a ještě mají takové obchodní podmínky, že nikdo soudný s nimi spolupracovat nemůže (třeba Twisto)

  • 19. 6. 2014 20:48

    TIRO (neregistrovaný)

    Jeden mobil, jedny webovky, jeden šéf a jedna kancelář v paneláku.....­............u mě dobrý.

  • 22. 6. 2014 11:33

    honza (neregistrovaný)

    Další zbytečný mezičlánek, který si chce ukousnout svůj dílek koláče. Čím dřív zkrachuje, tím lépe.

  • 28. 1. 2018 22:49

    Lomba (neregistrovaný)

    Používáme na tisk etiket prepravců software LabelPrinter od firmy Diamond software ( www.diamondsoftware.cz ). Někde to tam mají. Fungují skvěle, upraví software i na míru. Za mě spokojenost.

  • 19. 6. 2014 14:59

    Luke (neregistrovaný)

    „Od spojení DPD s projektem Balíkonoš se ostře distancujeme a aktuálně zvažujeme další kroky proti neoprávněnému používání loga DPD na jejich stránkách,“ řekl Lupě Mareš s tím, že zástupci Balikonoše firmu oslovili, ale DPD spolupráci odmítlo."

    proc neni v clanku napsane, proc DPD spolupraci odmitlo a tak ostre se distancuji, ze zvazuji i nejake dalsi kroky?

  • 19. 6. 2014 16:30

    olda (neregistrovaný)

    "původně sliboval díky agregaci snížení ceny za dopravu až o 65 procent" i toto není pravda, jediné co dokáží, tak vám sníží cenu u INTIME. Ale na to, že měli na stránkách x log dopravců je to opravdu málo.

    Pro mě také služba k ničemu, vygenerovat si import do pošty nebo k jiné kurýrní službě mě zaberebe minutu, tak proč se budu zdržovat s tímhle?

  • 19. 6. 2014 16:40

    M. (neregistrovaný)

    Balíkonoš je úplně o ničem, projekt který je odsouzen k zániku, protože to na co lákal lidi není schopen splnit a větší eshopy mají u přepravců již nyní lepší ceny než jsou oni schopni nabídnout, navíc jen na Intime.

    Ani snad nechci vidět co ty velké zmíněné eshopy proboha do teď používali za zrůdný systém, když je pro ně Balíkobot spása z nebes. To co balíkobot nabízí, umí v podstatě mnohé eshopy již řadu let zcela běžně. Každý eshop má hotové exporty objednávek k dopravcům, bez toho by těžko mohli fungovat a jestli kliknu jednou nebo 3x mně jistě za ty peníze a spoléhání se na externí službu nestojí. To, že je to celé jako API je naopak velká nevýhoda než výhoda na které by se dalo stavět, protože integrace by vyžadovala větší zásah do eshop systému, což by provozovatele eshopu stálo nemalou jednorázovou částku.

    Mnoho humbuku zcela pro nic, ale tak proč by to někteří nepropagovali a nevychvalovali když z toho mají provize :)

  • 23. 6. 2014 21:04

    Balíkonoš.cz (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    tímto bych rád upřesnil, jak Balíkonoš jako celek funguje. Chápeme, že data o zásilkách již každý eshop generuje v CSV popř. XML či jiných formátech. Nicméně do systému Balíkonoš zadáváte data najednou a v jedné struktuře. Způsobů je více, pomocí CSV souboru, API nebo i ručně, pokud by chtěl někdo vkládat zásilky jednotlivě. Nemusíte se tak již vůbec nikdy přihlašovat do systémů přepravců.

    Navíc máte všechny zásilky na jednom místě a můžete kontrolovat, které zásilky byly kdy doručené, které se vracejí nebo dokonce stahovat seznamy zpožděných zásilek, u kterých je garantovaný čas dodání.

    Svozy se objednávají automaticky dle toho, kdy zásilky vložíte a svozové protokoly můžete generovat na webu, nebo také pomocí API.

    Tisk štítků je samozřejmostí a podporuje i doplňkové služby, které nabízejí jednotliví přepravci - vše online v klientské zóně nebo pomocí API.

    Filip Otřísal
    Balíkonoš.cz

  • 20. 6. 2014 12:42

    bez přezdívky

    Dobrý den,

    rád bych doplnil, co není z článku úplně zřejmé.

    Balikobot.cz implementuje řešení přepravců, ale netendruje podmínky. Ceny zásilek jsou shodné, jaké máte u vašeho přepravce. Vyjednání podmínek přepravy je vždy na daném obchodu. Jsme pro jednotlivé přepravce partnerem, který za ně provádí implementaci. Do obchodu nezasahujeme.

    Balikobot.cz je systém, který Vám umožní tisk štítků a sledování zásilek přímo ze systému Vašeho internetového obchodu. Nemusíte se přihlašovat do jednotlivých systémů přepravních služeb ani do žádných jiných systémů. Vše řešíte z jednoho místa, které znáte nejlépe, tedy ze své administrace. Šetříte tak čas a tím samozřejmě peníze. Nemusíte navíc implementovat několik systémů, případný přechod z jednoho na druhý je v okamžiku. Exporty některá shopová řešení skutečně umí, ale práce v logistice není o exportech, ale o datech v čase. Každý eshop potřebuje balit balíky celý den a ne exportovat data do instalovaných aplikací nebo aplikací ala Česká pošta, tj s rozhraním klávesnice myš. Vše toto Balikobot řeší se zkušeností s provozem eshopů. Kdybychom si nebyli jistí potřebou této služby na trhu, nikdy bychom ji nespouštěli. Víceméně nás k tomuto produktu dovedly přímo partnerské eshopy Srovnáme, jelikož toto vnímají jako zásadní problém ve svém fungovaní.

    Martin Šauer
    Balikobot.cz

  • 21. 6. 2014 23:18

    warper (neregistrovaný)

    Dobrý den, pane Šauere,

    střední a velcí e-shopáři tohle řeší jako jednu z prvních věcí při rozjezdu e-shopu, protože ruční export objednávek do podanionline od České pošty nebo klienta u PPL velmi zdržuje.

    Pro lepší pochopení je to tak, že si v e-shopu nechají na míru doprogramovat export například přes CSV nebo XML, případně datovou větu a tak se data přenášení k dopravcům, kde již probíhá onen zmiňovaný tisk štítků a správa.

    Prostor pro služby balikobot.cz tedy naprosto nevidím.

  • 22. 6. 2014 22:00

    M. (neregistrovaný)

    Snad u všech dopravců můžeš odesílat data průběžně k nim klidně celý den a zároveň z nich tisknout štítky a akorát před příjezdem řidiče dáš uzavření a vyjedeš svozový arch. Pak si můžeš zase dál posílat další data pro další zásilky.
    U každé přepravní firmy máš přidělen číselný rozsah čísel balíků, takže ti nic nebrání si ta čísla generovat automaticky sám v eshopu kdy vezmeš poslední použité číslo a přičteš + 1, poslední číslo v čárovém kódu je kontrolní součet, který se jen vypočítá. Tisknout z shopu v dnešní době štítky tak není žádný problém.

  • 24. 6. 2014 9:56

    x (neregistrovaný)

    A nyni jak funguje kazdy (alespon trochu normalni) eshop ... v databazi systemu ma definovano 1-N rozhrani dopravcu ktere pouziva, pomoci techto rozhrani si pravidelne vymenuje s dopravci data, vcetne toho, v jakem stavu zasilky momentalne jsou (pokud takova data dopravce poskytuje). Ve svem systemu ma pak dokonaly prehled o tom, co se prave s jeho zasilkami deje ...

    Rozhrani pro vsechny vetsi dopravce je pak standardni soucasti kazdeho podobneho systemu ... zato rozhrani pro balikonos by si dotycny musel nechat zakazkove implementovat za nemale $$$.

    Navic kazdy trochu vetsi eshop rozhodne nema zajem byt zavisly na jedinem subjektu ...

  • 22. 6. 2014 9:01

    Karel (neregistrovaný)

    Sice eshop nemam, ale myslim, ze problem v exportech a naslednych importech do prepravcu je v tom, ze se musi resit davkove jednou za den. Takze pokud ma eshop treba 100 objednavek a resi expedici napr. 2 hodiny a svoz ma ve 4, tak ve 2 hodiny musi provest export ze sveho CMS, import do PPL a balit a lepit. Tzn. objednavky, ktere prijdou po 2 hodine budu expedovat az dalsi den. Coz pri dnesni narocnosti zakazniku na rychle doruceni neni asi to prave... Pokud to chapu dobre, tak balikobot.cz tohle resi v tom, ze bez nutnosti nejakych exportu nebo prihlasovani nekam muze eshop tisknout stitky ihned a kdykoli behem dne a svoz uzavre tesne predtim nez prijede ridic pro baliky? Jasne, ze alza bude mit svuj system a nepotrebuje tohle, ale pro mensi shopy, myslim, to muze byt zajimava slzuba. Za me celkem dobry napad.

  • 20. 6. 2014 13:22

    Olda (neregistrovaný)

    Tak za toto platit měsíčně 199 Kč je dobrej vtip :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).