První výsledky prázdninové akvizice brněnského Publera jsou na světě. Pět set titulů tuzemských periodik tak rozšíří digitální filmotéku i audiotéku Alzy.
Podle mluvčí obchodu Šárky Jakoubkové je v on-line trafice k dispozici jedenáct tisíc archivních čísel jednotlivých časopisů. Zároveň zůstává v provozu i obchod samotného Publera, který má v nabídce skoro 1500 deníků a časopisů.
Alza počítá s tím, že by se digitální čtení mohlo stát letošním „dárkem na poslední chvíli“. Připravil pro předplatitele i speciální čtečku.
Alza letos zkouší nové možnosti, jak vydělat peníze. A jednou z nich je právě obsah. V rámci digitální distribuce se obchodu rozjela i půjčovna filmů. „Už registrujeme řádově jednotky tisíc zákazníků, do konce roku chceme mít v katalogu tisícovku filmů,“ dodává Jakoubková s tím, že průměrně si jeden zákazník pustí tři filmy měsíčně.
Digitální obsah nabízí i operátoři. V rámci všech videoslužeb, které provozuje O2, si operátorovi zákazníci pustí kolem 400 tisíc filmů měsíčně. O2TV momentálně využívá kolem 170 tisíc lidí.
Posiluje ale i jeden z průkopníků digitálního obsahu. Server Palmknihy.cz totiž vydal vlastní čtečku pro mobilní zařízení s operačním systémem Android. „Očekáváme, že v roce 2015 trh s e-knihami nadále poroste a zvětší se asi na dvojnásobek, přičemž naše společnost se bude snažit zachovat tržní podíl,“ uvádí pro ČTK výkonný ředitel Richard Olehla. Palmknihy spolu se svými partnery iDNES a právě e-shopem Alza.cz pojímá něco kolem 35 až padesáti procenty tuzemského trhu s elektronickými knihami.