Na začátku jde o jedenáct boxů, brzy jich ale v Praze bude až třicet. „Pro umístění AlzaBoxů jsme vybrali atraktivní lokality se snadnou dostupností, bezproblémovým parkováním a potenciální velkou návštěvností zákazníků. Jedná se o čerpací stanice OMV, nákupní centra a další frekventovaná místa,“ tvrdí šéf expanze Alza.cz Jan Moudřík. Postupně by se měla síť rozšiřovat po větších městech a doplňovat tak třicet kamenných poboček.
Většina AlzaBoxů je dostupná po celý den, respektive týden, a zároveň firma pro novinku připravila i nonstop telefonickou podporu. Za doručení zboží do balíkomatu zaplatí zákazník 49 Kč a Alza garantuje doručení zásilky v den objednání zboží, pokud si tedy zákazník objedná do oběda.
Podobně jako u obdobných služeb konkurence je zákazník o stavu zásilky informován prostřednictvím emailu nebo textové zprávy. Jakmile je zásilka připravena k odběru, přistane v jeho mobilu SMS se dvěma unikátními kódy, kterými aktivuje otevření schránky se zbožím. Zásilka počká na svého majitele čtyři dny a před vypršením lhůty na to AlzaBox dokáže i upozornit.
Česká pošta o prázdninách
V tuzemsku už podobný koncept funguje v podobě stovky poštomatů InPost, které provozuje firma INTIME. Ta loni převzala i síť balíkomatů Kouzelná Almara, za kterou stála firma Miton.
„U Kouzelné almary je prostě jasné, že jsme to blbě spočítali. Byla to méně webová věc, než jsme zvyklí,“ uznali šéfové Mitonu na dnešním NetClubu. V počátcích totiž služba nebyla schopna přilákat dostatečné množství velkých e-shopů.
Boxy na balíky teď začala instalovat i Česká pošta, která spouští pilotní provoz svých balíkomatů na deseti pobočkách po celé republice. E-shopy, které budou chtít službu využívat, budou muset mít s ČP uzavřenou Dohodu o podmínkách podávání poštovních zásilek Balík Na poštu s dodáním do Balíkomatu. Balíky v útrobách boxů zůstanou tři dny a pak budou další čtyři dny uloženy na pobočce.