Nepříliš dobrá zpráva směrem k průmyslu spotřební elektroniky byla vyslána v uplynulých dnech ze Spojených států. 73 % Američanů podle průzkumu renomované společnosti IHS uvedlo, že v příštích dvanácti měsících, tedy v horizontu jednoho roku, si neplánují koupit takzvaný chytrý televizor (Smart TV). Poptávka po těchto produktech naopak stoupá ve chvíli, kdy si je zákazník vědom toho, jaké funkce mu výrobek může přinést. 27 % Američanu si podle průzkumu plánuje v horizontu jednoho roku koupit nový chytrý televizor.
NEPŘEHLÉDNĚTE: NBC Universal představil televizní stanici Esquire Network, v Česku zatím nevysílá
Chytré televizory mimo klasického sledování vysílání přináší jejich uživatelům interaktivitu, vysílání prostřednictvím internetu, připojení na domácí síť, video na vyžádání a další funkce, které nejsou k dispozici na starších modelech. 90 % zákazníků v USA, kteří mají chytrý televizor, ho připojili k internetu a 80 % jejich majitelů využívá služby nelineárního vysílání a aplikace jako Netlifx, Hulu Plus, Amazon nebo Instant. Ukazuje to tedy na to, že alternativní video služby jsou pro Američany velice důležité,
uvedla analytička IHS Veronica Thayer.
ČTĚTE TAKÉ: USA ztratí pozici lídra u placené satelitní televize. Na zákazníky povede Indie
Průzkum společnosti IHS taktéž ukázal, že 75 % majitelů chytrých televizorů má smartphone a 65 % tablet. Obě zařízení mohou využít k vzájemné komunikaci a uvedená zařízení zároveň jako takzvanou druhou obrazovku nebo dálkový ovladač. Uživatelé ve Spojených státech sice mají rádi velké obrazovky, ale zároveň jsou čím dál tím více citliví na jejich ceny. V loňském roce byla velikost obrazovky rozhodujícím faktorem pro pořízení televizoru u více než 50 % spotřebitelů. Hlavní motivací tedy nebyly smart funkce ani 3D formát.