Slevové kupony podporované americkou vládou, které mají umožnit lidem jednodušší přechod na pozemní televizní vysílání, se míjejí účinkem. Zájem o set top boxy v USA roste, zatímco jejich počet není dostatečný. Prodejci nedokáží uspokojit poptávku kupujících a počet lidí, kteří mají zájem přejít na pozemní příjem televize se zvyšuje i kvůli současné ekonomické krizi. Upozorňuje na to Irena Ryšánková v glose na serveru Britské listy.
K TÉMATU: Kupony k nákupu set-top-boxů chce využít až 7 milionů Američanů
„Lidé odhlašují kabelovky kvůli krizi. Kabelový luxus buď zlevní, nebo se zmenší. Co všechno se dá oželet, americké noviny zveřejňují v poměrně masivním množství. Dlužno dodat, že podobné úsporné návody se objevují již v i v českých novinách,“ píše web. Upozorňuje i na dlouholetý americký problém s televizním příjmem. Odhaduje se, že více jak 90 procent amerických domácností přijímá televizní programy neterestricky – nejčastěji přes kabelovou televizi, v menší míře přes placené satelitní platformy. Satelit se ve velké míře používá i pro příjem rozhlasového vysílání. Nikdo však nedokáže přesně odhadnout, kolik domácností přijímá televizi přes běžnou anténu a odborníci tento stav dostatečně neodhadli.
Dokonale to vystihuje i výrok Sherri Bauman, zástupce řetězce s elektronikou Radio Shack, o kterém nedávno psal i server Digizone.cz. „Vůbec jsem netušila, že existuje tolik lidí, kteří nemají kabelovku a chtějí pozemní digitální televizi.“