Ve Spojených státech se pozvolna rozjíždí kampaně kandidátů na budoucího amerického prezidenta, který se bude volit příští rok. Američtí voliči se dočkali neobvyklé vložky. Osm kandidátů se sešlo v televizním studiu, kde před zraky kamer zodpovídali často kuriózní, ale i vážné dotazy voličů. Na tom by nebylo nic novátorského, kdyby dotazy nebyly pokládány z videoklipů předem nahraných na známý server YouTube.
Čeští politici ovšem zatím nic podobného nechystají. Jsem přesvědčen, že osobní kontakt, tváří v tvář voliči, vždycky zůstane nenahraditelný,
uvedl pro iDnes ministr financí Miroslav Kalousek. Podle ohlasů analytiků a politologů je americké politické „youtubení“ čistě populistické a reklamní gesto namířené k mladším voličům.
Myslím, že od velkých stran se něčeho podobného jen tak nedočkáme. Naši politici mají jiná esa v rukávu, když dojde na boj o hlasy. Ale u menších stran bych tento způsob zviditelňování vůbec nevylučoval. Byla by to levná reklama. Zvláště teď, když se něco podobného dělo v USA. Nedivil bych se, kdyby třeba pánové kolem Stream.cz dostali před kameru nějaké politiky. Už dnes třeba on-line deníky přemluvily politické špičky k blogování a některé to evidentně baví. Ale na vlastní pěst se podle mého názoru do podobné akce žádná větší strana nepustí,
řekl pro Lupu politolog Jan Marš.