Hlavní navigace

Analýza migrační krize: Komerční stanice častěji tíhly k bulvarizaci té­matu

9. 4. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
Členové RRTV se na 7. zasedání rovněž seznámili s analýzami vyhodnocujícími, jakým způsobem vybrané stanice informovaly na přelomu srpna a září 2015 o migrační krizi.

Ta byla a je jednoznačně dominantním mediálním tématem a podíl médií na spoluvytváření veřejného mínění je obrovský. I z těchto důvodů si Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) nechala zpracovat monitoring hlavních zpravodajských a publicistických pořadů stanic ČT 1, ČT 24, Prima, Nova, Televize Barrandov, Český rozhlas Radiožurnál, Rádio Impuls a Frekvence 1 za období od 24. 8. do 13. 9. 2015.

Cílem bylo zjistit, zda v průběhu informování o migrační krizi nedošlo ze strany médií k porušení zákona o vysílání, a monitoring měl také odhalit, jakým způsobem česká média s tématem zacházejí a zda v určitých ohledech neselhávají.

ZE SEDMÉHO ZASEDÁNÍ RRTV: Dceřiná firma Antik Telecom, Tango Bohemia, získala satelitní licenci pro Česko a může nabízet své satelitní služby

Zpráva o stavu licencí a také o Šlágr TV

BRAND24

A výsledky? Stručně vzato, žádná z analýz nezjistila, že by se některý z provozovatelů dopustil porušení zákona o vysílání. Na základě monitoringu bylo také zjištěno, že v případě zpravodajství se tematická agenda a rámování migrační krize na jednotlivých kanálech významně nelišily. Odlišnosti mezi veřejnoprávními a komerčními médii však byly zřejmé a podle zprávy Rady spočívaly jak v pestrosti a bohatosti oslovovaných zdrojů a nastolovaných témat, tak ve formě zpracování témat.

Komerční programy častěji tíhly k bulvarizaci tématu, emočnímu rozměru migrační krize i k zjednodušování a dramatizování situace, konstatuje zpráva RRTV. Kompletní znění zprávy naleznete na webu Rady.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).