Podle Strategy Analytics se ve třetím letošním čtvrtletí dodalo celkem 24,7 milionů tabletů. Meziročně je to nárůst o 43 procent, ze 17,2 milionů za stejné období loňské. V loňském čtvrtletí přitom zaznamenali meziroční růst o 289 procent. Jenže trh s tablety je velice mladý — počítají ho od uvedení prvního iPadu v roce 2010.
Zpomalení růstu poptávky po tabletech vysvětlují jednak jako důsledek nejistoty hospodářské, a jednak očekáváním nových modelů uvedených až na podzim — jako například iPadu Mini.
Podíl Applu poklesl na 57 % celosvětově, oproti loňským 64 procentům, zatímco Android se vyšplhal na rekordních 41 %, zatímco v loňském třetím čtvrtletí měl podíl jen 29 %. Android se tedy jako celek dotahuje na iOS, přestože žádný androidí výrobce se nemůže s Applem měřit jednotlivě.