Hlavní navigace

AVG si pojistila stroj na peníze, podepsala s Googlem novou dohodu o vyhledávání a reklamě

29. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podepsali jsme novou smlouvu s Googlem o partnerství ve vyhledávání a reklamních službách, oznámila na svém webu firma AVG Technologies, která se zabývá výrobou antivirového softwaru. Akcie AVG na zprávu zareagovaly růstem o 10 %. Nová smlouva bude podle oznámení firmy platit dva roky a v druhém roce umožňuje oběma stranám dohodu vypovědět (s výpovědní lhůtou 60 dnů). Smlouva obsahuje pro AVG důležité ustanovení, že může podobné dohody uzavírat také s dalšími firmami. AVG tak nebude závislá na…

Podepsali jsme novou smlouvu s Googlem o partnerství ve vyhledávání a reklamních službách, oznámila na svém webu firma AVG Technologies, která se zabývá výrobou antivirového softwaru. Akcie AVG na zprávu zareagovaly růstem o 10 %.

Nová smlouva bude podle oznámení firmy platit dva roky a v druhém roce umožňuje oběma stranám dohodu vypovědět (s výpovědní lhůtou 60 dnů). Smlouva obsahuje pro AVG důležité ustanovení, že může podobné dohody uzavírat také s dalšími firmami. AVG tak nebude závislá na Googlu a dohodami s dalšími partnery může dál posílit své příjmy.

Pro uživatele smlouva znamená v podstatě hlavně to, že AVG bude dále v liště, kterou nabízí k instalaci, a v dalších produktech, nabízet vyhledávací okno Googlu. Za odvádění uživatelů na jeho vyhledávač (kde se jim zobrazují reklamy) získává AVG provize. Jde přitom o velká čísla – podle nedávné zprávy analytické firmy Morgan Stanley jen za první pololetí letošního roku firma AVG na Google přivedla na 3,1 miliard hledání.

CIF24

AVG tak objevila výborný obchodní model, který firmě umožňuje nenásilně monetizovat i uživatele, kterým dává svůj antivirový software zadarmo. A tento „stroj na peníze“ funguje nadmíru dobře: podle neauditovaných výsledků firma za prvních devět měsíců roku 2011 utržila na placených produktech necelých 130 milionů USD a příjmy z free programů (tedy zejména z dohody s Googlem) činily 68 milionů USD. Za stejné období letošního roku pak AVG na placeném softwaru utržila jen o něco málo více: 143 milionů USD, ale příjmy z free uživatelů stouply na 117,5 milionů USD.

Dalším úspěchem AVG je nedávné uzavření partnerství s Facebookem, pro který bude zajišťovat ochranu uživatelů scanováním odkazů v reálném čase a zjišťováním, zda nejde o linky na weby s malwarem.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).