České e-shopy za sebou mají úspěšný rok, hlásí Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Podle prvních výsledků dosáhly celkové obraty za rok 2012 výše 43 miliard Kč. Pomohla k tomu vánoční nákupní horečka, ve které lidé online utratili 17 miliard. Celkový obrat za rok 2011 přitom byl 37 miliard Kč, oznámil APEK v tiskové zprávě.
Snižuje se ale průměrná útrata na jednoho zákazníka. „Zatímco v roce 2010 byla průměrná roční útrata 11 659 Kč, v roce 2012 to bylo 9 280 Kč,“ konstatuje APEK. Stále více lidí ale online nakupuje opakovaně – 52 % uživatelů internetu provede pět a více nákupů za rok.
„Důvod těchto trendů je zřejmý a souvisí hlavně s tím, že Češi si již na webu neobjednávají pouze televize a ledničky, ale prakticky veškeré zboží,“ komentuje čísla výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Důkazem je například stále oblíbenější nákup oblečení, ale také sportovního vybavení, šperků či produktů pro domácí mazlíčky,“ dodává.