No, vždyť to v článku je naznačeno, viz dotaz, jestli jsou pro zákazníky newslettery „dostatečnou motivací k nákupu v daném e-shopu“ :-).
Chtělo by to všem ještě další výzkum, tentokrát za účelem zjištění, kolik procent zákazníků pochopilo, na co se jich vlastně předtím ptali.
Já radši třeba nakupuju na webu z několika důvodů.
- cena
- větší výběr
- recenze a zkušenosti
- rada
Poslední bod s radou je totiž díky prodejcům v kamených obchode, kteří člověku nedokáží poradit s jakoukoli mírně záludnější otázkou a tedy je pro mne pak snažší vybrat si, poptat se na webu. Pevné obchody maximálně na osobní prohlídku zboží či osahání. Pravda oblečení bych na eshopu nenakupoval protože mám nadrozměry a lepší je rovnou vyzkoušet když už něco najdu na sebe než pak řešit poštu a vrácení peněz.
Docela by mě zajímalo, kde vzali ta data, tj. kde koho se dotazovali, jaká přesně byla metodika. Ne že bych ta data chtěl nějak zpochybňovat, ale prostě by mě to fakt zajímalo - sám jsem dřív dělal analýzu dat pro firmu co dělala podobné výzkumy v oblasti B2B trhu telekomunikací, a pamatuju si že nejobtížnější problém bylo kde sehnat respondenty takovým způsobem, aby to bylo aspoň do určité míry reprezentativní.
Terénní sběr probíhal na webovém rozhraní MEDIARESEARCH, a.s. .
Výběrový soubor respondentů byl vybrán podle kritérií pohlaví, věku, vzdělání, kraje a velikosti místa bydliště.
Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 1514 respondentů.
Tento vzorek byl navážen podle proměnných pohlaví, věk, vzdělání, kraj a velikost místa bydliště respondentů na internetovou populaci ČR 15+. Váhy mají dobré charakteristiky (0,92 až 1,18). Zkoumaný vzorek reprezentuje aktivní internetovou populaci ČR starší 15 let.
Při realizaci projektu, sběru a zpracování dat jsou dodržovány mezinárodně platné principy sdružení ESOMAR, a rovněž platné standardy SIMAR (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění).